Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Vilka motivationsmål är viktiga vid socialt hållbara produktköp? : En studie om socialt hållbart konsumentbeteende.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ylva Mannila; Ebba Blomqvist; Hanna Bragsjö; [2021]
    Nyckelord :socially sustainable products; social sustainability; goal-framing theory; consumer motivation scale; consumer behaviour; motivation goals.; socialt hållbara produkter; social hållbarhet; goal-framing theory; consumer motivation scale; konsumentbeteende; motivationsmål.;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka konsumentbeteende för att skapa större förståelse för konsumenters motivation till socialt hållbara produktköp. Vilka motivationsmål är viktiga för konsumenter vid köp av en socialt hållbar produkt? Det ökade intresset inom området social hållbarhet hos allmänheten (Eweje 2020) samt de motsägelser som finns i tidigare forskning (Antonetti & Maklan 2014; Shao & Ünal 2019; Veleva 2020) gör det här till ett intressant och aktuellt ämne. LÄS MER

  2. 2. THE HUMAN SIDE OF LARGE-SCALE CHANGES IN PUBLIC SECTOR ORGANIZATIONS

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ylva Lidin; Anika Hanna Kortegast; [2020]
    Nyckelord :Public Change Management; Southern Swedish Police Force; Grounded Theory; Human Perception; Organizational Change Cynicism; Governmental Sector; Business and Economics;

    Sammanfattning : The process of organizational change will inevitably have an impact on the employees within when converting from its status quo to a hoped-for future state. Strategic goals are often coming to the fore while creating a workforce that helps evolve the change is easily forgotten or deprioritized. LÄS MER

  3. 3. Digitalisering av gårdsbutiken : en fallstudie av Local Food Nodes

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Hanna Engvall; Ylva Gustafsson; [2017]
    Nyckelord :gårdsbutik; livsmedel; digitalisering; innovation; relationsmarknadsföring; småskalig livsmedelsproduktion; livsmedelsstrategin;

    Sammanfattning : Det svenska jordbruket har genomgått rationaliseringar och jordbruken har blivit allt större och mer specialiserade sedan slutet på 1900-talet. Mindre enheter har haft svårt att konkurrera och därför tvingats lägga ner. Intresset för närodlad mat har däremot växt i samhället under de senaste åren. LÄS MER

  4. 4. Entry into the Coffee Shop Market – Starbucks establishes in Gothenburg. The demand and supply of the domestic coffee shop market

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för nationalekonomi med statistik

    Författare :Ylva Bruzelius; Hanna Johansson; [2012-02-14]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis discusses the expansion of Starbucks to Gothenburg and their main preconditions and challenges when establishing. It also looks at the state of competition on the local coffee shop market, students’ preferences and associations towards Starbucks and the students’ willingness to pay for Starbucks’ coffee. LÄS MER

  5. 5. Jag vänder knäna mot varandra : Om bostadsbrist, andrahandsboende och återanvända flyttkartonger

    Master-uppsats, Konstfack/Institutionen för Konst (K)

    Författare :Ylva Trapp; [2011]
    Nyckelord :bostadsbrist; bostadspolitik; andrahandsboende; bostadskarriär; Virginia Woolf; Myrdahl; makt;

    Sammanfattning : I den här essän analyseras bostadssituationen i dagens Sverige, med fokus på Stockholm. Vilka personliga historier, minnen, anpassningar ger bostadsbristen? Vilka teoretiska och konstnärliga metoder kan beskriva och ifrågasätta denna situation? Detta arbete, både konstnärligt och teoretiskt, samlar jag under namnet Bostad sökes. LÄS MER