Sökning: "Ylva Isaksson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Ylva Isaksson.

  1. 1. Pija Lindenbaum: Doris drar : - En övergripande studie i nutida bilderböcker

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Litteraturvetenskap

    Författare :Ylva Sellin Isaksson; [2016]
    Nyckelord :Pija Lindenbaum; Doris drar; barnlitteratur; bilderbok; genuin bilderbok; narratologi; postmodernism.;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att göra en övergripande studie av nutida svenskspråkiga bilderböcker, exemplifierad genom Pija Lindenbaum och en genuin bilderbok av henne: Doris drar (2015). Uppsatsen diskuterar kring hur den nutida bilderboken har sin kontext i flera konstnärliga uttryck och successivt blivit alltmer estetiskt kvalificerad. LÄS MER

  2. 2. Positionering genom etik och socialt ansvarstagande ur ett konsumentperspektiv - En studie av dagligvaruhandelns nationella och egna varumärken

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christian Stadeus; Jessica Johansson; Ylva Isaksson; [2003]
    Nyckelord :socialt ansvarstagande; egna märkesvaror; nationella märkesvaror; positionering; differentiering; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att utveckla förståelsen för vilken betydelse etik och socialt ansvarstagande har för konsumentens attityder till dagligvaruhandelns livsmedelsvaror i butiksmiljö. Vi vill därför utveckla och testa en modell som beskriver och mäter graden av etik och socialt ansvarstagande för EMV relativt NMV ur ett konsumentperspektiv. LÄS MER

  3. 3. Att effekmäta eller inte effektmäta reklam - En dragkamp mellan förnuft och känsla?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Eva Hofmann; Johan Almer; Ylva Isaksson; [2003]
    Nyckelord :marknadskommunikation; effektmätningar; förtester; eftertester; reklamtester; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Bakgrund: Utgångspunkten för denna uppsats är en undersökning utförd av Annonsörföreningen i samarbete med MarketWatch, där det framkommer att cirka 40 miljarder SEK av de i runda tal 45 miljarder SEK som årligen spenderas på reklam i Sverige spenderas utan att annonsörer riktigt vet vad de får för sina pengar. Problem: Hur kommer det sig att effektmätning av reklam och en policy därför, förekommer i så begränsad utsträckning? Om ett företag skall satsa ekonomiska resurser på reklam bör det finnas bevis för att kampanjen resulterar i någon form av vinst. LÄS MER