Sökning: "YouTube"
Visar resultat 21 - 25 av 732 uppsatser innehållade ordet YouTube.
21. The state of social media usage to fight malnutrition among children under the age of five years in Tanzania
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : This study has evaluated how Tanzania Food and Nutrition Centre (TFNC), a government institution overseeing nutrition, uses social media to enhance the nutrition literacy of caregivers and parents of children under the age of five years. The study contributes to knowledge on how Tanzania’s resource-constrained health sector’s nutrition communication can benefit from social media by answering the following research questions: Which social media platforms and features does TFNC use to share nutrition knowledge pertaining to children under the age of five years? What kinds of nutrition knowledge pertaining to children under the age of five years does TFNC share on social media? How is nutrition knowledge pertaining to children under the age of five years posted on TFNC social media pages packaged? And, how frequently is nutrition knowledge pertaining to children under the age of five years repeated on TFNC social media pages? These questions have been answered from a social-behavioral change communication perspective that has combined the Media Ecology Theory and the Theory of Planned Behavior. LÄS MER
22. Shia-islams framställning : En innehållsanalys av de sunnitiska YouTubers Mohammed Hijab och Imran Ibn Mansurs framställning av shiitisk islam
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The aim of this study is to examine how two Sunni Muslim social media influencers depict and represent Shia Islam through their YouTube videos. To aid the research two questions were formulated: 1. How are Shia Islam and Shia Muslims represented by Imran Ibn Mansur and Mohammed Hijab? 2. LÄS MER
23. Analyzing Toxicity in YouTube Comments with the Help of Machine Learning
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Toxic comments are overall likely to make someone feel uncomfortable and leave a discussion and are therefore potentially problematic. Toxic comments occur online on various social media, and depending on the site, get detected manually or via machine learning algorithms (or both), and removed depending on the severity and other factors. LÄS MER
24. “Tills jag ligger i graven, kommer jag aldrig avsluta den känslan som jag har mot dom” : En kvalitativ intervjustudie om parasociala relationer och den roll de har i studenters liv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Studien analyserade nio intervjuer för att undersöka studenternas upplevelser och perspektiv på sina parasociala relationer. Med målet att dels undersöka den roll som parasociala relationer spelar i studenternas liv och hur de påverkar deras vänskapsrelationer och andra nära relationer, samt att analysera studenternas resonemang och perspektiv kring deras parasociala relationer för att förstå deras uppfattningar och känslor kring dessa interaktioner. LÄS MER
25. Fresh and Fit : En kvantitativ innehållsanalys om kreatörers val och dess kommentarsfält
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : This is a quantitative content analysis that dives deep into the Fresh and Fit podcast channel on YouTube. The study uses the framing theory and the gender theory. We wonder why other creators choose some of the video material from the channel Fresh and Fit podcast and make it their “best of” edition. LÄS MER