Sökning: "Young Language Learners YLL ."

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Young Language Learners YLL ..

  1. 1. Hur lärare kan hjälpa elever att våga tala engelska : En studie om lärares syn på talängslans inverkan för elevers kommunikativa utveckling

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Ann-Mari Sunna; [2022]
    Nyckelord :Foreign language anxiety FLA ; young language learners YLL ; willingness to communicate WTC ; Talängslan; unga språkelever; kommunikation;

    Sammanfattning : Att som elev delta muntligt i engelskundervisningen kan vara spännande för många elever men för en del elever uppstår talängslan. Talängslan innebär att man vid specifika situationer upplever ångest för att tala. LÄS MER

  2. 2. Elevers ängslan inför att kommunicera på målspråket i engelskundervisningen : En litteraturöversikt

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Antonsson Tove; Emma Jarl; Fogelström Veronica; [2022]
    Nyckelord :Foreign Language Anxiety FLA ; Foreign Language Classroom Anxiety FLCA ; English as a Foreign Language EFL ; Language acquisition; Young Language Learners YLL ; Foreign Language Anxiety FLA ; Foreign Language Classroom Anxiety FLCA ; English as a Foreign Language EFL ; Språkinlärning; Young Language Learners YLL .;

    Sammanfattning : The Swedish curriculum is and has been evolving for as long as it has existed. Since 1994 the communicative proficiency has been one of the most central aspects of the English subject in Swedish elementary school. LÄS MER

  3. 3. Target Langauge in the Primary Classroom : Teachers' beliefs and practices

    Magister-uppsats, Institutionen för språkdidaktik

    Författare :Maria Nilsson; [2013]
    Nyckelord :teachers target use; TL; EFL; primary language education; EYL; English for young learners; YLL; young language learners; bilingual teaching; L1; lärares målsrpåksanvändning; engelska för yngre åldrar; engelskundervisning; förstaspråk; tvåspråkig undervisning;

    Sammanfattning : In spite of a monolingual norm in foreign language teaching during the last decades studies throughout the world show that teachers’ target language use varies significantly. This study sets out to examine to what extent the target language (TL) is used with young language learners and how this use correlates to teachers’ beliefs about foreign language teaching and first language (L1) inclusion. LÄS MER