Sökning: "Yrjö"

Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade ordet Yrjö.

  1. 1. Hur pratar du med din klient? : En studie om interaktionsval mellan revisorn och klienten

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Emil Johansson; Hanna Landén; [2021]
    Nyckelord :Interaction technique; Auditing; Relationship; Client; Communication; Auditing process; Pandemic; Interaktionsteknik; Revision; Relation; Klient; Kommunikation; Revisionsprocess; Pandemi;

    Sammanfattning : Examensarbete, Civilekonomprogrammet, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet, VT 2021 Författare: Emil Johansson och Hanna Landén Handledare: Sven-Olof Yrjö Collin Examinator: Andreas Jansson Titel: Hur pratar du med din klient? - En studie om hur revisorn interagerar med sin klient Bakgrund: Coronapandemins inträde i samhället har inneburit att människor förväntas dra ner på sina fysiska kontakter med andra människor. Eftersom revisionsbranschen å ena sidan kommit långt i digitaliseringen är det möjligt att den inte påverkas i större utsträckning, men å andra sidan är fysiska kontakter viktiga för att upprätthålla en god relation med klienten. LÄS MER

  2. 2. Variation i revision : En kvantitativ studie om revisorers variation i väsentlighetsbedömningen

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Edvin Lingmerth; Gustav Rex; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sammanfattning Magisteruppsats, Civilekonomprogrammet Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet, VT 2021 Författare: Edvin Lingmerth och Gustav Rex Handledare: Sven-Olof Yrjö Collin Medbedömare: Elias Bengtsson Examinator: Andreas Jansson Titel: Variation i revison, en kvantitativ studie om revisorers variation iväsentlighetsbedömningen Bakgrund: En grundpelare i dagens revisioner är för revisorn att professionellt bedömaväsentlighet. Väsentlighet är däremot ett komplext begrepp som innefattar flera svårigheter,vilket utgör en problematik av att enskilda revisorer varierar. LÄS MER

  3. 3. ”Det krävs ju nästan att man har ett bra samarbete för att det ska funka” : En kvalitativ studie om samarbetet i den dagliga kontakten mellan förskola och hem, ur ett förskollärarperspektiv.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Ida Englund; Mediha Gabela; [2019]
    Nyckelord :Förskola; förtroendefulla relationer; samarbete; daglig kontakt; förskollärarperspektiv; verksamhetsteori;

    Sammanfattning : Den här studien syftar till att bidra med förståelse om samarbetet mellan förskollärare och vårdnadshavare i den dagliga kontakten ur ett förskollärarperspektiv. För att uppnå syftet har forskningsfrågorna "Vad uttrycker förskollärare om samarbetet mellan förskolan och vårdnadshavare i den dagliga kontakten?” och “Hur kan det förskollärarna uttrycker förstås ur ett verksamhetsteoretiskt perspektiv?” besvarats. LÄS MER

  4. 4. Instructional Designers’ and Faculty Learners’ Experiences with Online Course Development Program at a Jesuit University.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Marcin A. Wojnar; [2018-07-04]
    Nyckelord :motivators and inhibitors of online teaching; online faculty experiences; distance education; e-learning; flipped classroom; teaching online; online education; activity theory;

    Sammanfattning : The use of instructional technology in higher education has been growing at astounding rate worldwide, attracting students from diverse geographical locations, beyond the traditional reach. Considerable research exists that explored the strengths and challenges associated with online education and the desirable faculty skills related to online teaching. LÄS MER

  5. 5. En kartläggning av medarbetarsamtal i två organisationer : En studie mellan två organisationers medarbetarsamtal

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Fredrik Johansson; Philip Meiton; [2018]
    Nyckelord :Medarbetarsamtal; utvecklingssamtal; utvärdering; verksamhetsutveckling; personlig utveckling.;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att göra en kartläggning av två organisationers medarbetarsamtal. Förutsättningarna för de olika organisationerna skiljer sig på flera plan då de verkar i olika branscher, antalet anställda och geografisk placering i Sverige. LÄS MER