Sökning: "ZARA company"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden ZARA company.

  1. 1. Ansvarsgenombrott, finns det? : Om ansvarsgenombrotts existens och klassificering.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Zara Fredholm; [2023]
    Nyckelord :Ansvarsgenombrott;

    Sammanfattning : A fundamental principle within the Swedish corporate law system is the legal autonomy of a corporation. This separation absolves shareholders of any inherent obligation for corporate liabilities. There are certain rules within the corporate law system that allows for this distinction to be disregarded. LÄS MER

  2. 2. Ömsesidiga livbolag, portföljstruktur och investeringsstrategi : En studie på generationella utfall i simulerade marknadsscenarion

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för matematik och matematisk statistik

    Författare :Zara Salimova; Erik Thysell; [2023]
    Nyckelord :investeringsstrategi; livbolag; ömsesidigt; portföljstruktur; generation; marknadskonsistenta scenarion;

    Sammanfattning : This thesis examines the issue of subsidization and returns in a mutual life insurance company in run-off, where policyholders share both profits and risks. The thesis analyzes how different portfolio structures, investment strategies, and market scenarios affect the various generations in the company and which approach provides the fairest outcome for all generations. LÄS MER

  3. 3. Attracting Talent in North of Sweden : A qualitative study on the extent of Person-Organization Fit and Employer Branding for the purpose of talent attraction

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Olivia Andersson; Zara Karbalai; [2023]
    Nyckelord :Talent; talent management; talent management lifecycle; talent management process; Attracting; attracting talent; attracting talent management; Employer branding; Employer branding and talent management; Employer branding and P-O fit; Employer branding and attraction; North; North of sweden; talent north of Sweden; P-O fit; P-O fit and talent management; P-O fit and employer branding; Context; Context and strategy; Talent attraction and context; global talent management;

    Sammanfattning : Companies in the North of Sweden are expressing big difficulties to acquire the right competency and the right people to fill voids in their organization. The purpose of this research paper was to gain an understanding of how companies in the north work with selected contributing factors, affecting their ability to attract talent. LÄS MER

  4. 4. Persuasive technology för hållbar konsumtion : En kvalitativ studie om e-handelsplatsers möjligheter att påverka attityder gentemot hållbar konsumtion inom textilindustrin

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Maja Furtenbach; Elsa Burholt; [2021]
    Nyckelord :persuasive technology; e-handel; attitydförändring; textilindustri; klädindustri; hållbar konsumtion; e-handelsplatser; TFT-ramverket;

    Sammanfattning : Människan förlitar sig alltmer på att teknologi ska lösa komplexa problem i framtiden och klimatförändringar är något som ständigt diskuteras i denna kontext. I och med ökade utsläpp arbetar företag för att hitta tekniska lösningar för att minska sin klimatpåverkan. LÄS MER

  5. 5. The impact of product promotion on customer loyalty: A quantitative study on Zara

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Anh Quang Bui; Víctor Muñoz Martinez; [2019]
    Nyckelord :Customer Loyalty; Product Promotion;

    Sammanfattning : We are living in a competitive business world, on which every company strives to have a better and more significant share of the market. Long term customer relationship is essential in order to reach that success. LÄS MER