Sökning: "ZYN"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet ZYN.
1. Det vita snuset, wellness och femininiteter : en semiotisk bildanalys av hur wellness och femininiteter framställs och konstrueras för att marknadsföra vitt snus på Velo, ZYN och Loops Instagram-konton
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : B-uppsatsen, Det vita snuset, wellness och femininiteter - En semiotisk bildanalys av hur wellness och femininiteter framställs och konstrueras för att marknadsföra vitt snus på Velo, ZYN och Loops Instagram-konton, är skriven av Hanna Thomasson Dykert och Tilde Strömberg Rye i ämnet Medie- och Kommunikationsvetenskap, vid institutionen för kommunikation och medier, Lunds universitet. Uppsatsens huvudsakliga syfte är att studera hur företagen Velo, Loop och ZYN använder och representerar femininiteter och wellness, kopplat till sina vita snusprodukter, på Instagram. LÄS MER
2. The power of brand experience design on sustainable brand image A qualitative study investigating the brand experience design of ZYN and white snus from a consumer perspective, and further investigate sustainabilization in this context
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
3. From Tobacco to Tobacc-NO: The ZYN story in the UK (Swedish Match)
L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
4. Synen på ZYN : En studie om relationen mellan varumärke och konsumenters uppfattning
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : The purpose of this study is to examine the organization Swedish Match and their nicotine brand ZYN. Swedish Match is a firm that develops, manufactures and sells “snus” and other similar products. LÄS MER
5. Synen på ZYN : En studie om hur gratisprover påverkar attityd och konsumentbeteende
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I den här studien har Swedish Matchs marknadsföring av produktlinjen ZYN undersökts, med fokus på marknadsföring genom gratisprover. Då produktkategorin nikotinpåsar inte regleras av Lag (2018:2088) om tobak och liknande produkter har Swedish Match helt andra möjligheter att marknadsföra ZYN än företagets tobaksprodukter. LÄS MER