Sökning: "Zahid"
Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade ordet Zahid.
1. On analysis of HSQ steel beams combined with a CLT flooring system
Master-uppsats, KTH/Bro- och stålbyggnadSammanfattning : With the aspiration of modern-day society to achieve a more environmentally friendly andsustainable world, several industries of the world are continuously and constantly examiningdifferent possibilities to reduce the climate impact of the world. For the construction industry,this is no different. LÄS MER
2. Språkutveckling i förskolan : En kvalitativ studie om hur förskollärare stödjer flerspråkiga barns språkutveckling genom den fria leken
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka förskollärarnas arbetssätt för att stödja flerspråkiga barns språkutveckling genom den fria leken. Det har genomförts en kvalitativ studie genom semistrukturerade intervjuer med åtta förskollärare som arbetar på fyra olika förskolor för att nå studiens syfte. LÄS MER
3. Återvinning av platinametaller ur fordons katalysatorer : Litteraturstudie om återvinningsprocesser av katalysatorer inom fordonsindustrin med avseende på miljöpåverkan
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Antalet bilar fortsätter att öka kraftigt i världen vilket skapar stora mängder av utsläpp som orsakar allvarliga miljöproblem. För att minska utsläppet av fordon med förbränningsmotorer används fordons katalysatorer. LÄS MER
4. Violation of Children´s Rights in the Area of Child Labour in Pakistan. Remedies Available under Domestic and International Law
Master-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Violation of Children´s Rights in the Area of Child Labour in Pakistan. Remedies Available under Domestic and International Law... LÄS MER
5. Examining the impact of social media influencer’s credibility dimensions on consumer behavior
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Purpose: The study aims to explore the effects of social media influencers' credibilitydimensions (attractiveness, trustworthiness, and expertise) on consumer behavior (purchase intention and attitude towards the brand) while considering the followers' loyalty as the mediating variable in the fashion industry.Theoretical approach: The proposed conceptual model of the study is based on assumptions of source credibility theory and theoretical reasonings provided in the previous literature related to social media influencer marketing. LÄS MER