Sökning: "Zalando"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet Zalando.
1. Mode har inget kön : Föreställningar om HBTQIA+ -personer i Zalandos reklam
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : In this study I examine what conceptions of LGBTQIA+ people that are represented in Zalando’s advertising campaigns for unisex fashion. This study was conducted with critical discourse analysis with multi modal features on two of Zalando’s unisex themed campaigns from 2022. LÄS MER
2. Kontroll och övervakning : En kvalitativ studie i lagerarbetares upplevda arbetsmiljö
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Under det senaste året har näthandeln ökat och har ersatt den fysiska handeln till stor del. Den ökade näthandeln har inneburit många nya arbetstillfällen samtidigt som det har resulterat i flera otrygga anställningsavtal och dåliga arbetsvillkor genom ökad kontroll och övervakning. LÄS MER
3. Is It the Model's Size That Sells? : An Exploratory Study of Body Diversity in Fast Fashion Advertising on Instagram.
Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: As an effect of the growth of Instagram during the past few years, more brands have started to use this platform to communicate with their consumers, and a generation that has been shown to be particularly interesting for fast fashion brands, is Generation Y. During the past few years, a term called body-positivity has increased in popularity among social media platforms like Instagram, which purpose is to encourage exposure to different body types. LÄS MER
4. Understanding The Startup Studio Incubation Model
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Over the past few years, thanks to the rise of a substantial figure of startup unicorns including: Dollar Shave Club, Zalando, Jumia, DeliveryHero and HelloFresh , “ Startup Studios ” have emerged vigorously into the startup scene, as a vital incubation tool to support startups and promote entrepreneurship. However, due to the infancy of the startup studio incubation model, the divergence in the way each startup studio organizes itself, and the lack of academic research regarding startup studios, the concept of the startup studio incubation model has always been blurry, indistinct and confusing. LÄS MER
5. Kundresor inom e-handel : En eyetrackingstudie kopplad till kundupplevelse under förköp- och köpfaserna
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Det finns en begränsad mängd studier inom kundresor och kundupplevelser. Syftet med uppsatsen är att undersöka digitala kundresor med hjälp av eyetracking-experiment. Tio testdeltagare genomförde digitala kundresor med egna definierade mål. För enkelhetens skull valdes studenter som försöksdeltagare. LÄS MER