Sökning: "Zara marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Zara marknadsföring.

  1. 1. Reframing Consumption : A transdisciplinary approach for the promotion of mindful consumption in home fashion textiles

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Betty Sue Hartigan; Niklas Dahlberg; [2020]
    Nyckelord :Consumption; Co-creation; Mindful consumption; Innovation; Digital Communication;

    Sammanfattning : Textile waste is a growing problem in the world and although it is being noticed in the fast fashion category the industry providing home fashion textiles is being largely ignored. However, with companies such as H&M and Zara entering the market there is a cause for concern due to their current business models. LÄS MER

  2. 2. Värdet av en influencer : Hur konsumenter påverkas av annonsering i sociala medier med, respektive utan, influencers vid köp av low involvement-produkter

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Hanna Eriksson; Zara Lood Lindqvist; Alexandra Uhrberg; [2017]
    Nyckelord :Advertisement in social media; influencer marketing; influencers; low involvement products; Annonsering i sociala medier; influencer marketing; influencers; low involvement-produkter;

    Sammanfattning : Författare: Hanna Eriksson, Zara Lood Lindqvist, Alexandra Uhrberg Handledare: Åsa Lindström Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete 30 hp, Civilekonomprogrammet inriktning marknadsföring, Linnéuniversitetet Kalmar, VT 2017, 4FE63E Forskningsfråga: Hur påverkas konsumenter av influencer marketing i jämförelse med annonsering på sociala medier där influencers inte förekommer, vid köpbeslut för low involvement-produkter? Syfte: Denna studies syfte är att analysera och diskutera influencers inverkan på konsumenters köpbeslut för low involvement-produkter. Genom att ta hänsyn till kostnadsbilden för influencer marketing och övrig annonsering på sociala medier samt studera och analysera hur konsumenter uppfattar annonsering i sociala medier för low involvement-produkter med, respektive utan, influencers ämnar studiens författare att generera indikationer kring värdet av en influencer i den unika kontexten. LÄS MER

  3. 3. Danonino : strategier och marknadsföring

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Felicia Hast; Zara Perez Heurlin; Elisa Skantz; [2016]
    Nyckelord :Danonino; bildanalys; retorisk analys; marknadsföring; Social Sciences;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Skjut inte på Kulturtanten med hagelbössa - hon kommer ändå! En kvalitativ studie om scenkonstverksamheters externa kommunikation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Zara Selander; Isabella Westberg; [2014-02-13]
    Nyckelord :kulturtant; klassisk musik; konsert; opera; teater; relationsmarknadsföring; publik; marknadsföring; scenkonstverksamheter; Göteborg; publikarbete; PR; public relations; kultur; scenkonst; relationsskapande kommunikation; kommunikation;

    Sammanfattning : Titel: Skjut inte på Kulturtanten med hagelbössa - hon kommer ändå!Författare: Zara Selander & Isabella WestbergUppdragsgivare: Arts & Business Sweden ABKurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, vid Institutionen förjournalistik, medier och kommunikation (JMG), Göteborgs universitetTermin: Höstterminen 2013Handledare: Orla VigsöAntal ord: 18 712 (exklusive abstract, executive summary, appendix)Syfte: Undersöka hur verksamheter inom scenkonst i Göteborg arbetar med extern kommunikation för att skapa en relation med sin publik. Samt identifiera och lyfta fram faktorer som kan inverka. LÄS MER

  5. 5. Kalmar- Upplevelser året om! : En studie av möjligheterna för Kalmar att bli en åretrunt-destination

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Ekonomihögskolan, ELNU; Linnéuniversitetet/Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Erika Lingersjö; Zara Vahlin; [2013]
    Nyckelord :Kalmar; destinationutveckling; säsongsförlängning; samarbete; marknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att kartlägga vilka möjligheter som finns för att Kalmar i framtiden ska bli en åretrunt-destination. Metod: För att få bästa möjliga utfall av vår studie har ansatsen i den här studien varit induktiv då vi valde att studera verkligheten, utan att styras av redan befintliga teorier. LÄS MER