Sökning: "Zara marknadsföring"
Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden Zara marknadsföring.
6. Framgångsfaktorer för köpcentrum
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Framgångsfaktorer för Köpcentrum Nivå: C-uppsats inom ämnet marknadsföring Författare: Emil Eliasson & Anna Haapalehto Handledare: Lars Steiner Datum: 2011-06 Syfte: Huvudsyftet med detta examensarbete är att ta reda på vilka faktorer som behövs för att ett köpcentrum ska bli framgångsrikt. Vad efterfrågar konsumenterna i dagsläget om vilka preferenser de har till ett köpcentrum. LÄS MER
7. The Black Dahlia
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Svenskorna är kända världen över för att vara både modemedvetna och trendkänsliga. Vi läser trendtidningar, modebloggar, och älskar att shoppa. Åren efter gymnasiet kanske vi läser vidare eller skaffar oss ett jobb utan kvalifikationskrav. Detta gör att vi föredrar att handla våra modeplagg så billigt som möjligt. LÄS MER
8. Kulturinverkan på modekonsumenter - en studie av Zara och H&M:s image i Spanien och Sverige
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka hur och varför kläder och design uppfattas annorlunda i det land där kläderna designas och eventuellt tillverkas i förhållande till hur plaggen uppfattas i andra länder där de säljs. Metod: Då vårt ämne rör konsumenters subjektiva uppfattningar har vi använt oss av ett kvalitativt angreppssätt. LÄS MER