Sökning: "Zinab"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Zinab.

  1. 1. Läsarter i läromedel : En innehållsanalys av fiktionsrelaterade arbetsuppgifter i en läromedelsserie för gymnasieskolans svenskkurser

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Litteraturvetenskapliga institutionen

    Författare :Zinab Fekre; [2023]
    Nyckelord :Gymnasieämnet svenska; skönlitteratur; läromedel; läsarter;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Digital assisterande teknik : -ett stöd för nyanlända elevers språkutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Zinab Taki; Paola Whittle Rojas; [2023]
    Nyckelord :Digital assisterande teknik; inkludering; nyanlända elever; språkutveckling; translanguaging;

    Sammanfattning : Den här studien strävar efter att synliggöra hur digital assisterande teknik i undervisningen kan främja nyanlända elevers språkutveckling. Syftet med studien är således att ta reda på hur några pedagoger uppfattar och använder digital assisterande teknik som ett stöd i undervisning av nyanlända elever. LÄS MER

  3. 3. Bildstöd : En studie om hur bildstöd används i fritidshemmet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Zinab Nazari; Sandra Tronstad; [2019]
    Nyckelord :bildstöd; AKK; kommunikation; språkutveckling; fritidshem;

    Sammanfattning : Inledning Denna kvalitativa studie grundar sig i intervjuer och observationer inom fritidshemmet för att få en föreställning av hur bildstöd tillämpas i verksamheten. Tidigare forskning inom skolans verksamhet visar på goda resultat när det gäller hur bildstöd kan hjälpa elever i deras kommunikation samt i deras språk-, läs- och skrivutveckling. LÄS MER

  4. 4. Grunskoleelevers strategier för inlärning och för kommunikation i tyska

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Zinab Taki; [2016]
    Nyckelord :strategier; tyska; inlärning; kommunikation;

    Sammanfattning : Det här arbetet belyser grundskoleelevers strategier för inlärning och för muntlig kommunikation i det moderna språket tyska. För att kunna ta reda på hur eleverna lär har jag ställt två övergripande frågor om vilka strategier de använder sig av, dels för sin inlärning och dels för den muntliga kommunikationen. LÄS MER