Sökning: "a capella"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden a capella.
1. Learning Tracks : En studie om auditiva hjälpmedel vid instudering av körmusik.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : Denna studie är gjord på ämnet learning tracks, dvs auditiva instuderingsfiler för vokalmusik. Det finns ingen historisk forskning eller annan tidigare forskning på ämnet men man vet att det har förekommit som fenomen inom genren barbershop lika länge som den portabla kassettbandspelaren, och på senare år utvecklats mycket i och med internet samt möjligheten att spela in och editera musik på en hemdator. LÄS MER
2. Queen of the Night : ett konsertprojekt i Whitney Houstons ära
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : Projektet går ut på att göra en konsert med Whitney Houstons låtar. Konserten görs i samarbete med två andra sångerskor, och ett band på fyra personer. Musiken arrangeras av oss sångerskor, och hela konserten utformas som en helhet, med inslag av a capellasång, medleyn och koreografi. LÄS MER
3. INFÄSTNING AV LED-ARMATUR
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för teknikvetenskaperSammanfattning : The thesis was performed at the lighting company Zpecta AB. Zpecta needed to develop alternative attachment of their LED-luminaire Capella. Today Capella attaches in metal ceilings with four magnets. Zpecta got indications from their customers that there was a need for other attachments. LÄS MER
4. Can commitment save companies from negative publicity? : The tempering effect of commitment and corporate response on negative publicity
Kandidat-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)Sammanfattning : According to Faircloth, Capella & Alford, (2001), a brand is one of the most important assets a company can possess. A brand is what the consumers relate to when differentiating one com-pany from another and therefore plays a vital role for determining competitive advantage. LÄS MER