Sökning: "a service organisation"
Visar resultat 16 - 20 av 739 uppsatser innehållade orden a service organisation.
16. Implementing Strategy through PPM in an Internal Development Department
Master-uppsats, Linköpings universitet/Projekt, innovationer och entreprenörskapSammanfattning : The focus of strategy research has long revolved around strategy formulation rather thanstrategy implementation, despite the evidence indicating that intended strategies are rarelyachieved. Project portfolio management, PPM, assumes a crucial role in enabling strategyimplementation and can be regarded as a representation of the organization's actual pursuedstrategy. LÄS MER
17. Välkommen tillbaka till arbetsplatsen : En studie om anställdas organisatoriska identifiering vid förändrade arbetsformer
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Under året 2023 som denna rapport skrivs har covid-19 pandemin till slut planat ut någorlunda och samhället har börjat återgå till det nya normala. Covid-19 pandemin var en lång utdragen tid som i vågor påverkade världen, Sverige var ett av det länder som blev påverkat och det land som studien tar sin utgångspunkt ur. LÄS MER
18. Förutsättningar för en cirkulär möbelindustri : en fallstudie på ett nordiskt möbelföretag
Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell miljöteknikSammanfattning : The furniture industry is an integral part of the European economy and is now facing economic, environmental, and regulatory challenges. Within the European Union (EU), a large amount of furniture every year goes to incineration or landfill, with only 10% being recycled. LÄS MER
19. IMPACT OF AI ON DECISION MAKING: : AI REPUBLIC, A TELUS INTERNATIONAL CASE STUDY
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Abstract The purpose of this master thesis is to conduct a Qualitative analysis on the impact of artificial intelligence (AI) on Telus International, a leading provider of customer service and business process outsourcing solutions using the deductive approach to collect the data. Through interviews with key respondents at the company and a review of relevant literature, this study aims to understand the ways in which artificial intelligence is being used at Telus International in the decision making process and the effects it has on the organisation. LÄS MER
20. Identifiering och utvärdering av värdedrivare under komplexa tjänsteleveranser : En fallstudie av kollektivtrafikleveranserna vid Trafikförvaltningen, Region Stockholm
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Offentligt upphandlade tjänster omsätter omkring 800 miljarder SEK per år och står för omkring 20% av Sveriges BNP. Offentlig upphandling av tjänster står för omkring 43% av alla offentligt upphandlade affärer vilket gör upphandling av tjänster en vanligare typ av affär än upphandling av produkter. LÄS MER