Sökning: "a service organisation"

Visar resultat 16 - 20 av 739 uppsatser innehållade orden a service organisation.

  1. 16. Implementing Strategy through PPM in an Internal Development Department

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Projekt, innovationer och entreprenörskap

    Författare :Simon Millard; [2023]
    Nyckelord :project portfolio management; project management; portfolio management; PPM; PBO; PMO; PMI; PM; SPM; project based organization; strategy; portfolio strategy; project portfolio structuring; portfolio structuring framework; resource allocation; matrix organization; strategic effectiveness; strategic alignment; aggregate planning; project evaluation; portfolio prioritization; project prioritization; prioritization method; portfolio selection; project selection; portfolio balancing; project scoring; portfolio budgeting; portfolio roadmap; project screening; projektportfölj; projekt portfölj; projekt-portfölj; portföljhantering; projektorganisation; projekt organisation; resursallokering;

    Sammanfattning : The focus of strategy research has long revolved around strategy formulation rather thanstrategy implementation, despite the evidence indicating that intended strategies are rarelyachieved. Project portfolio management, PPM, assumes a crucial role in enabling strategyimplementation and can be regarded as a representation of the organization's actual pursuedstrategy. LÄS MER

  2. 17. Välkommen tillbaka till arbetsplatsen : En studie om anställdas organisatoriska identifiering vid förändrade arbetsformer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Isabelle Aho; Tilda Holmgren; [2023]
    Nyckelord :Organisatorisk identifiering; förändrade arbetsformer; distansarbete; platsarbete; introduktionsprocess; organisatoriska interaktioner; socialiserande interaktioner;

    Sammanfattning : Under året 2023 som denna rapport skrivs har covid-19 pandemin till slut planat ut någorlunda och samhället har börjat återgå till det nya normala. Covid-19 pandemin var en lång utdragen tid som i vågor påverkade världen, Sverige var ett av det länder som blev påverkat och det land som studien tar sin utgångspunkt ur. LÄS MER

  3. 18. Förutsättningar för en cirkulär möbelindustri : en fallstudie på ett nordiskt möbelföretag

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell miljöteknik

    Författare :Fritjof Axelsson; Tim Ericson; [2023]
    Nyckelord :Access-based; Barriers; Business models; Circular; Collaborative; Consumption; Economy; Enablers; Furniture; Implementation; Industry; PaaS; Product; PSS; Refurbishment; Remanufacturing; Service; Servitization; Strategy; Sweden; Systems;

    Sammanfattning : The furniture industry is an integral part of the European economy and is now facing economic, environmental, and regulatory challenges. Within the European Union (EU), a large amount of furniture every year goes to incineration or landfill, with only 10% being recycled. LÄS MER

  4. 19. IMPACT OF AI ON DECISION MAKING: : AI REPUBLIC, A TELUS INTERNATIONAL CASE STUDY

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :UMUTONI JANE HABIMANA MONIQUE; NAJLA'A AREEF FALAH ALSAWAEER; [2023]
    Nyckelord :Artificial intelligence; cognitive ability; deductive approach; data; process; technology; predictability; decision making; qualitative;

    Sammanfattning : Abstract The purpose of this master thesis is to conduct a Qualitative analysis on the impact of artificial intelligence (AI) on Telus International, a leading provider of customer service and business process outsourcing solutions using the deductive approach to collect the data. Through interviews with key respondents at the company and a review of relevant literature, this study aims to understand the ways in which artificial intelligence is being used at Telus International in the decision making process and the effects it has on the organisation. LÄS MER

  5. 20. Identifiering och utvärdering av värdedrivare under komplexa tjänsteleveranser : En fallstudie av kollektivtrafikleveranserna vid Trafikförvaltningen, Region Stockholm

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Markus Gustavsson; [2023]
    Nyckelord :value drivers; value factors; service deliveries; customer value; value in use; Värdedrivande faktor; värdedrivare; tjänsteleveranser; kundvärde; användningsvärde;

    Sammanfattning : Offentligt upphandlade tjänster omsätter omkring 800 miljarder SEK per år och står för omkring 20% av Sveriges BNP. Offentlig upphandling av tjänster står för omkring 43% av alla offentligt upphandlade affärer vilket gör upphandling av tjänster en vanligare typ av affär än upphandling av produkter. LÄS MER