Sökning: "a-eric modell"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden a-eric modell.

  1. 1. Sponsring - Varför det? En undersökning av vilka mål sponsorerna för Skånes tre allsvenska fotbollsklubbar har med sin sponsring

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Olofsson; Anders Torkelson; [2009]
    Nyckelord :Sponsring; mål; CSR; marknadsföringsstrategi; fotboll; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med vår uppsats är att undersöka de mål som sponsorerna för Skånes tre allsvenska fotbollsklubbar har med sin sponsring. Metod: I vår uppsats använder vi oss utav ett deduktivt angreppssätt och en kvantitativ metod. Empiriinsamlingen sker genom en enkätundersökning. LÄS MER

  2. 2. Hur påverkar sponsring ett varumärkes Brand Equity? : En studie av Brynäs IF:s sponsorer.

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Emil Rajala Malmgren; Peter Lövgren; [2009]
    Nyckelord :Brand Equity; Brand; Sponsorship; A-ERIC; Brand Equity; Varumärke; Sponsring; A-ERIC;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att genom empirisk undersökning besvara frågan vilken mätbar effekt sponsring har på varumärkets värde, Brand Equity. Genom att besvara den frågan är också syftet att utveckla en modell som visar vilka faktorer samt vilka delar i varumärket som påverkas av sponsring. LÄS MER

  3. 3. Mål vid sponsring av fotbollsklubbar i Allsvenskan

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carl Gustav Hahne; Hampus Fäldt; [2007]
    Nyckelord :sponsring; fotboll; fotbollsklubbar; målsättningar; allsvenskan;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka vilka mål företag som sponsrar fotbollsklubbar i Allsvenskan har, och hur viktigt respektive mål anses vara. Det undersöks även om det kan urskiljas några skillnader beroende på företagets geografiska verksamhetsområde. LÄS MER

  4. 4. Sponsring inom Extremsport : Livsstil, Kultur och Kommersiella möjligheter

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Johansson; Markus Norberg; [2007]
    Nyckelord :Extremsport; Sponsring; A-ERIC modellen; Motiv; Trovärdighet;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att utifrån ett företagsperspektiv undersöka motiven till sponsring inom extremsporten. Vi har valt att göra en fallstudie på två företag, J. Lindeberg och Nike. Vi vill ta reda på varför företagen valt att satsa stora pengar inom just extremsporten. LÄS MER