Sökning: "abc kunder"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden abc kunder.
1. Minskning av lagerhanteringskostnader för Beds by Scapa : Analys av zonindelning, artikelplacering, förvaringssystem samt lagerplatser och lagerhanteringssystem
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund: För att företag ska kunna tillgodose kundernas efterfrågan har de oftast ett färdigvarulager med produkter för att snabbt kunna leverera till kunder. Det blir därmed viktigt för företagen att maximera lagret och dess utformning. LÄS MER
2. Att ta betalt för tjänster : Hur mindre företag kan gå tillväga för att ta rätt betalt vid tjänstefiering
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för ingenjörsvetenskap och fysik (from 2013)Sammanfattning : Tjänstefiering är en strategi som förekommer allt oftare inom tillverkande företag. Genom att komplettera ett befintligt produktutbud med tjänster försöker företag tillgodose kunders behov, skaffa sig konkurrensmässiga fördelar och öka verksamhetens lönsamhet. LÄS MER
3. Kundklassificering för bättre lagerstyrning mellan två lager
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikations- och transportsystem; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : En effektiv lagerstyrning handlar om att erbjuda god service till så låg kostnad som möjligt. Detta kan dock vara svårt att uppnå när olika typer av produkter med olika lageromsättningshastighet lagerhålls. Ett sätt att angripa detta problem är att styra olika produktgrupper på olika sätt genom att klassificera produkterna. LÄS MER
4. Tillämpning av ABC-kalkyl i ett hantverksföretag
M1-uppsats, KTH/Tillämpad maskinteknik (KTH Södertälje)Sammanfattning : Detta examensarbete utfördes på Stolt Smide och Design i Skogås, där företaget tillverkar två olikatyper av glasväggar som kallas för Slim och Robust. Det nuvarande kostnadsberäkningssystemet iföretaget är inte tillräckligt funktionellt eftersom det inte tar hänsyn till ett antal relevanta faktorervid prissättningen av produkter. LÄS MER
5. Vill du ha en påse? : Hur en påse skapar ökad kundlojalitet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Textilmarknaden blir allt mer utsatt för konkurrens. Företag måste idag vara duktiga på att erbjuda konsumenter något utöver det vanliga för att hålla sig kvar på marknaden. LÄS MER