Sökning: "abc-modellen"

Visar resultat 11 - 15 av 35 uppsatser innehållade ordet abc-modellen.

  1. 11. Elevers attityder till matematik : En enkätstudie i årskurs 2 och 3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Avdelningen för utbildningsvetenskap inriktning grundskola, gymnasium och specialpedagogik

    Författare :Lisa Nilsson; Tobias Wångnell; [2020]
    Nyckelord :self-efficacy; beliefs; Matematik; attityd; känslor; affekt; motivation;

    Sammanfattning : Syftet med vårt examensarbete är att diskutera och förtydliga begreppet attityd med koppling till matematik i årskurs 2 och 3. Vi gör det för att förtydliga att begreppet attityd består av olika konstrukter som skär in i begreppet och kan därför inte benämnas som ett enskilt begrepp. LÄS MER

  2. 12. Attityder till pop-up-butiker: En kvantitativ studie om kunders känslor, kunskap och intentioner

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Anne Dollevoet; Malin Wedin Olsson; [2020]
    Nyckelord :pop-up; attityder; lokalisering; avstånd; hedonistisk shopping; demografi; Social Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Detaljhandeln utvecklas ständigt och i snabb takt på grund av en ökad digitalisering. I samband med det har kunden fått en allt mer avgörande roll. Fysiska butikslokaler behöver därför användas mer effektivt och ett sätt att göra det är med hjälp av pop-up-butiker. LÄS MER

  3. 13. Konsumenters attityd till reklamationsalternativ : samspel mellan känslor, uppfattningar och agerade i fast fashion-branschen

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Felicia Hagel; Hanna Georgsson; Hannah Björling; [2017]
    Nyckelord :complaint; attitude; complaint; store repairing; ABC-model; fast fashion; sustainability; reklamation; attityd; reklamationsalternativ; lagning av plagg i butik; ABC-modellen; fast fashion-branschen; fast fashion; hållbarhet;

    Sammanfattning : Complaints, due to broken products, are today mostly handled in two ways in the fast fashion industry. These two ways are replacement of goods or a refund. This paper investigates whether repair of the product would be an acceptable option for the consumer. LÄS MER

  4. 14. Vill du ha en påse? : Hur en påse skapar ökad kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Olivia Fransson; Josefine Lindstrand; Josefin Kautto; [2017]
    Nyckelord :Bag; Customer Loyalty; Marketing; Branding; Attitude; Påse; Kundlojalitet; Marknadsföring; Varumärke; Attityd;

    Sammanfattning : Textilmarknaden blir allt mer utsatt för konkurrens. Företag måste idag vara duktiga på att erbjuda konsumenter något utöver det vanliga för att hålla sig kvar på marknaden. LÄS MER

  5. 15. Konflikter, ett medel för utveckling? : En studie om konflikter i arbetslag

    M1-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljö

    Författare :Sandra Hansson; Linda Andersson; [2016]
    Nyckelord :Konflikt; konflikthantering; konflikters påverkan; arbetslag; förskolechefens roll; kommunikation;

    Sammanfattning : Syftet i denna studie är att undersöka hur förskolepersonal beskriver konflikter i arbetslaget. Påverkar konflikter ett arbetslag? Vilka är de vanligaste faktorerna som kan ge upphov till konflikter och hur hanteras dem? I studien används en kvalitativ metod där semistrukturerade intervjuer valdes för att samla in empiri om förskolepersonalens tankar och erfarenheter. LÄS MER