Sökning: "abrahamsen"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet abrahamsen.

  1. 1. Hantering av kursmjukvaror vid Linköpings universitet

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Gustaf Udd; Isak Axelsson; Jakob Duvaldt; Oscar Bergman; Joar Måhlén; Oskar Lundin; Tobias Abrahamsen; Sara Sköldehag; [2020]
    Nyckelord :Pair programming; Remote work; Python; React; PostgreSQL; SQLAlchemy; Puppet; Flask; Scrum; Git; REST; Parprogrammering; Angular; Distansarbete;

    Sammanfattning : Denna kandidatrapport är skriven av åtta studenter i kursen Kandidatprojekt i mjukvaruutveckling, TDDD96, vid Linköpings universitet under våren 2020. Kandidatrapporten inkluderar en sammanfattning av det arbete som utförts i projektet. LÄS MER

  2. 2. “Det är inte så lätt, men man får tänka så” : En empirisk studie om förskollärares uppfattning kring gränsdragningen av barn i behov av särskilt stöd

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Malin Abrahamsen; Kajsa Melin; [2017]
    Nyckelord :gränsdragning; särskilt stöd; pedagogen; förskola; socialkonstruktivism;

    Sammanfattning : Förskolan är en verksamhet som enligt förskolans läroplan ska utformas efter varje barns behov. Det innebär att mängden stöd olika barn behöver kan variera, och vissa barn kan behöva särskilt stöd för att utifrån sina förutsättningar kunna utvecklas så långt som möjligt. LÄS MER

  3. 3. Är autenticitet nyckeln till lönsam CSR? : En kvantitativ studie på 525 publika bolag under en tioårsperiod

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Emma Åkerberg; Sara Abrahamsen Moberg; [2017]
    Nyckelord :CSR; CFP; CSP; social responsibility; authentic CSR; authenticity; CSR; CFP; CSP; socialt ans varstagande; autentiskt CSR; autenticitet;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka om autentisk CSR leder till större lönsamhet än opportunistisk CSR. Metod: I föreliggande studie antas en positivistisk forskningsfilosofi med en hypotetisk-deduktiv ansats. Studien är kvantitativ och sekundärdata har samlats in från databasen Thomson Reuters Datastream. LÄS MER

  4. 4. Organising of Space : about a orphanage in Tanzania

    Kandidat-uppsats, Konstfack/Inredningsarkitektur & Möbeldesign

    Författare :Else Abrahamsen Egenes; [2014]
    Nyckelord :tanzania; orphanage; social engaged architecture;

    Sammanfattning : In my BA project, I travelled to Tanzania with a MFS stipend and experienced humanitarian architecture up close - by following architectural group Asant Collective´s project in Tanzania: a new Children Centre for a small non-governmental organization called ECONEF.  I have worked with social questions / responsibilities regarding our role as interior architects in developing countries - often feeling like a anthropologist. LÄS MER

  5. 5. Förutsättningar för intern marknadsföring inom grundskolan 2010 : 1 + 1 = 3 Nya insikter om förhållandet mellan tal, lärare och ledning

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Caroline Hultman; Maria Abrahamsen; [2010]
    Nyckelord :marketing; relations; communication; relationship marketing; networking; school; principal; teacher; gronroos; internal communications; communications; business communications; competition; swedish schoolsystem; loyal customers; reputation; win-win situation; relationsmarknadsföring; kommunikation; grundskolan; dialog; grönroos; intern marknadsföring; marknadsföring; marknadsförare på deltid; rektor; ledning; medbestämmande; insyn; demokrati; möte; dagordning; barn; elever; klasslärare; lärare; ämneslärare; nationella prov; kvalitetsredovisning; återkoppling; skola; friskola; fristående skola; friskolereform; kommunalisering; medbestämmande; nätverk; samarbete; kundfokus; grounded theory; konkurrens; skolbranschen; konkurrensförutsättningar; intern kommunikation; konkurrensfaktorer; anseende; rykte; word of mouth; vinna-vinna situation;

    Sammanfattning : I och med friskolereformen i början på 1990-talet har förutsättningarna för skolor förändrats och konkurrensen hårdnat. Marknadsföring av skolor har blivit allt vanligare och vilket anseende skolan har är avgörande. LÄS MER