Sökning: "abstract marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 161 uppsatser innehållade orden abstract marknadsföring.

  1. 1. Tiktok: En plattform för marknadsföring : En kvalitativ studie om hur företag kan använda sociala medieplattformen Tiktok som marknadsföringsstrategi

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sofia Svedberg; Anna Mellberg; [2023]
    Nyckelord :Sociala medier; Tiktok; Innehållsmarknadsföring; Generation Z; Influencer marknadsföring; Visuellt innehåll;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNINGDatum:  2023-05-30Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hpInstitution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens                  UniversitetFörfattare: Sofia Svedberg 97-01-06 Anna Mellberg 96-05-29                           Titel: Tiktok: en plattform för marknadsföring – en kvalitativ studie om hur företag kan använda sociala medieplattformen Tiktok som marknadsföringsstrategi.             Handledare: Rana MostaghelNyckelord: Sociala medier, Tiktok, Innehållsmarknadsföring, Generation Z, Influencer marknadsföring,  Visuellt innehåll. LÄS MER

  2. 2. Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ellen Förare; Hanna Bielke; Sara Slättberg; [2023]
    Nyckelord :Intention-beteende gap; Theory of Planned Behavior; Hållbar klädkonsumtion; Barriärer; Second hand; Upcycling; Köpprocessen; Konsumentbeteende.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft Seminariedatum: 11-01-2023 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i Marknadsföring, Kandidatnivå, 15 högskolepoäng. Författare: Hanna Bielke, Ellen Förare och Sara Slättberg. Handledare: Lars Carlman. LÄS MER

  3. 3. Hästen och hans pojke : Nya perspektiv på hästboksgenren genom en studie av B. Wahlströms Djurböcker för ungdom

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetik

    Författare :Amelie Planck; [2023]
    Nyckelord :hästböcker; ungdomsböcker; genre; djurböcker;

    Sammanfattning : Abstract I uppsatsen Hästen och hans pojke: Nya perspektiv på hästboksgenren genom en studie av B. Wahlströms Djurböcker för ungdom, diskuteras hästboksgenren och hur den har beskrivits och definierats. LÄS MER

  4. 4. Att synas eller inte synas? Hur små byggföretag i Sverige arbetar med marknadsföring : -En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Stephanie Farenius; Hugo Norberg; [2023]
    Nyckelord :Construction Industry; Social media; Word of mouth; SME Small and medium sized enterprises ; Marketing; Digital marketing; Traditional marketing; Byggbranschen; Sociala medier; Word of mouth; Små och medelstora företag; Marknadsföring; Digital marknadsföring; Traditionell marknadsföring;

    Sammanfattning : Sammanfattning    Titel: Att synas eller inte synas? Hur små byggföretag i Sverige arbetar med marknadsföring -En kvalitativ studie. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. Författare: Hugo Norberg och Stephanie Farenius. Handledare: Alice Schmuck. LÄS MER

  5. 5. Marknadsförarens överlevnad : Säkra kundretention i en AI-driven värld

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sara Nyström; Maja Axell; Jemima Bjurhager; [2023]
    Nyckelord :Kundretention; Artificiell Intelligens; Marknadsföring; Möjligheter; Utmaningar; Lojalitet; Kundretention; Artificiell Intelligens; Marknadsföring; Möjligheter; Utmaningar; Lojalitet;

    Sammanfattning : Sammanfattning Datum:   2023-05-30 Nivå:    Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution:   Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare:  Maja Axell  Jemima Bjurhager  Sara Nyström Titel:   Marknadsförarens överlevnad: Säkra kundretention i en AI-driven värld Handledare:   Rana Mostaghel Nyckelord:   Kundretention, Artificiell Intelligens, Marknadsföring, Möjligheter,    Utmaningar, Lojalitet Forskningsfrågor:  Vilka möjligheter och utmaningar kan identifieras vid implementeringen    av artificiell intelligens i marknadsföring för att optimera kundretention?    Hur kan marknadsförare effektivt hantera de utmaningar som kan uppstå    vid användningen av artificiell intelligens inom        retentionsmarknadsföring? Syfte:   Att identifiera möjligheter och utmaningar med att använda AI inom    marknadsföring för att optimera kundretention, samt undersöka hur      marknadsförare kan hantera dessa utmaningar.  Metod:   Induktiv forskningsansats, där data insamlades genom en kvalitativ     fallstudie med 13 semistrukturerade intervjuer. LÄS MER