Sökning: "abstract trust"
Visar resultat 1 - 5 av 204 uppsatser innehållade orden abstract trust.
1. Äldres upplevelser av att vistas på akutmottagning : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för vårdvetenskap (VV)Sammanfattning : ABSTRAKT Gustafsson O & Karlsson P. Äldres upplevelser av att vistas på akutmottagning. Enlitteraturstudie. Examensarbete i omvårdnad 15 högskolepoäng. LÄS MER
2. Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? : En studie om hur företags sociala ansvar påverkar konsumenternas tilltro, köpintention och varumärkeslojalitet.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: David Timbré och Lucas Persson Handledare: Martin Ahlenius Datum: HT 23 Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur konsumenters uppfattning, medvetenhet och förtroende kring ett företags sociala samhällsansvar påverkar köpintention. Metod: Studiens metodik baseras på en kvantitativ karaktär med ett deduktivt, positivistiskt synsätt. LÄS MER
3. Delaktighet inom anestesiologisk omvårdnad : En begreppsanalys
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Anestesiologi och intensivvårdSammanfattning : ABSTRACT Background: Participation is a concept that exists at different levels, in community organizations as well as health care. Being able to participate in one's care is a right by law in Sweden and a central part of person-centred care. Although participation is a well-established concept, there is no clear definition of the concept. LÄS MER
4. Brand Loyalty in the Context of Digital Food Retail : Understanding customer behaviour of meal kit delivery services towards brand loyalty: a focus on HelloFresh
Magister-uppsats,Sammanfattning : Abstract Background: Despite an increase in popularity, the meal kit delivery service is facing the challenge of high cancellations and difficulty with customer retention. As it is a comparatively novel concept in the context of digital food retail, more scholarly research should be conducted. LÄS MER
5. The Impact of Corporate Social Responsibility DiversityEquity and Inclusion efforts on Brand Image
Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Abstract Date: 2023-05-30 Level: Master Thesis in Business Administration, 15 HP Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors: Omar Khalafallah, Semhar Weldesylasie Title: The Impact of Corporate Social Responsibility Diversity Equity and Inclusion efforts on Brand Image. Supervisor: Rana Mostaghel Keywords: CSR, corporate social responsibility, diversity, equity and inclusion, trust, commitment, brand image. LÄS MER