Sökning: "abstrakt lärande"
Visar resultat 16 - 20 av 292 uppsatser innehållade orden abstrakt lärande.
16. Laborativt material - ett hjälpmedel för lärare i matematikundervisning
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : Den här systematiska litteraturstudien utforskar det laborativa materialet och olika tolkningar av materialet. Lärares kunnighet, samt elevers tolkningar av det laborativa materialet påverkar hur materialet används. Vilket i sin tur påverkar om det laborativa materialet kommer att hjälpa eleverna eller stjälpa dem. LÄS MER
17. Närhet eller distans? : En analys av bemötandet av kvinnliga och manliga partiledares inlägg på Facebook
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Denna uppsats granskar kommentarer som utförts på Facebook för att åskådliggöra vilka drag som används. Syftet med uppsatsen är att se om det framkommer skillnader i språket gentemot manliga och kvinnliga partiledare. Analysen av språkbruket är en tolkningsprocess med stöd av Hellspong och Ledins teori om stilaxlar. LÄS MER
18. Framgångsrik undervisning av multiplikation : - för kunskapsutveckling i matematik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : Internationella undersökningar visar att svenska grundskoleelever presterar under genomsnittet för EU- och OECD-länderna i matematikämnet. Tidigare studier poängterar att djupare förståelse inom multiplikation är avgörande för det fortsatta lärandet i matematik. LÄS MER
19. Elevers förundran som ett pedagogiskt verktyg i biologi- och naturkunskapsundervisning : Gymnasielärares synsätt
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Att få syn på luckor i den egna kunskapen kan upplevas som en inre konflikt. Detta leder ofta till förundran, där personen befinner sig på ett spektrum mellan fascination och starkt tvivel. LÄS MER
20. Musik som en väg till delaktighet för barn och vuxna med intellektuell funktionsnedsättning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Abstrakt Att kommunicera är en grundläggande demokratisk rättighet, och delaktighet är mycket viktigt för att stärka möjligheter till kommunikation. Personer med avsevärda nedsättningar i förmåga till kommunikation har ofta flera andra funktionsnedsättningar vilket komplicerar situationen och gör att pedagoger behöver mer kunskap kring denna grupp (Heister Trygg, 2012). LÄS MER