Sökning: "abuse of dominant position"
Visar resultat 6 - 10 av 108 uppsatser innehållade orden abuse of dominant position.
6. Ne Bis In Idem in EU Competition Law – The Application of the Principle on the Relationship Between Article 102 TFEU and the Digital Markets Act
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : During and after the adoption of the Digital Markets Act (DMA), concerns have been raised regarding the regulation’s relationship with the prohibition on abuse of dominant position in Article 102 TFEU. One possible concern regards the principle of ne bis in idem. The DMA is to be applied without prejudice to Article 102 TFEU. LÄS MER
7. Combating abuse of dominance in digital markets: Study from the perspective of EU and India
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : Online transactions, networking, also online shopping of goods & services have exponentially increased. Digital markets have been preferred by consumers, businesses. Undertakings are competing to persuade customers. Well established business groups gain dominant position in the market and more possibility to avoid new entrants, avoid competition. LÄS MER
8. Missbruk av dominerande ställning på den europeiska marknaden : En analys av de pågående utredningarna mot Apple
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten; Linköpings universitet/AffärsrättSammanfattning : Missbruk av dominerande ställning regleras i artikel 102 fördraget om Europeiska unionens funktionssätt (FEUF) och berör främst stora multinationella företag. För att artikeln ska bli aktuell krävs att det berörda företaget först och främst har en dominerande ställning inom en viss definierad marknad. LÄS MER
9. Copyright and Abuse of Dominant Position in EU - Intersection Between Copyright Law and Abuse of Dominant Position in Situation of Refusal of License
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : Where intellectual property such as copyright, patent, industry property and design etc., focuses on the rewards of creative and inventive effort of IP owners and the rightsholders. LÄS MER
10. EU:s konkurrensrättsliga reglering av app-butiker – En studie av Digital Market Act i relation till artikel 102 FEUF
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : App-butiker påverkar ett helt spektrum av användare, allt från enskilda användare till giganter som Facebook och Amazon, vilket skapar ny problematik på EU:s inre marknad. Uppsatsen behandlar relationen mellan den föreslagna DMA och artikel 102 FEUF, med ett särskilt fokus på app-butiker. LÄS MER