Sökning: "academic success"
Visar resultat 21 - 25 av 256 uppsatser innehållade orden academic success.
21. The Rise of Automation Democratization: Robots of the People, by the People, for the People
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : The concept of automation democratization has been a subject of interest to many businesses for some time, however, it has received little attention in academia. This study aims to understand how citizen developers - non-IT experts given the right training and knowledge - experience automation democratization; and to investigate how their perception of automation is shaped by introducing the term "democratization". LÄS MER
22. Matematikundervisning i flerspråkiga klassrum : En studie om språkfrämjande strategier inom låg-, mellan- och högstadiet
Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Arbetet som presenteras i rapporten omfattar en undersökning av dimensioner och strategier som främjar flerspråkiga elever inom låg-, mellan- och högstadiet. Samt att se vilka likheter och skillnader som framkommer i de olika stadierna. LÄS MER
23. A Bridge Between Home and School : A qualitative study about promoting parental school involvement of immigrant parents, for enhancing children’s academic success
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskapSammanfattning : The overall purpose of this thesis was to explore the program “Bredsands Brobyggare,” which aims to increase immigrant parents’ involvement and participation in their children’s schooling. This was achieved by studying how the “bridge builders” experience relationship building with the parents and what strategies they use while working with the target group, as well as how these strategies are considered to affect the parents’ involvement in school. LÄS MER
24. Personalized Behavioral Recaps and Satisfaction
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Personalized Behavioral Recaps (PBR), where the most known being "Spotify Wrapped", have become popular relationship marketing campaigns in recent years. Although it has been an expanding trend among companies, there is, to the best of the authors' knowledge, currently no academic research about it. LÄS MER
25. Relationen mellan The Better-Than-Average Effect, självkänsla och kontrollokus inom högre utbildning
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : The better-than-average effect (BTAE) är tendensen att skatta sina förmågor, egenskaper och attribut över genomsnittet. Självkänsla har samband med BTAE och kontrollokus men forskning om relationen mellan BTAE och kontrollokus saknas. LÄS MER