Sökning: "academic work bemanningsföretag"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden academic work bemanningsföretag.

  1. 1. Belöningssystem och inre motivation inom bemanningsbranschen : En studie om hur belöningssystem påverkar den inre motivationen hos anställda i två olika bemanningsföretag

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Simon Melkemichel; Filip Filiposki; [2023]
    Nyckelord :Inre motivation; Belöningssystem; Incitament; Monetär; Icke-Monetär; Self-Determination Theory SDT ; Autonomi;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-30 för slutseminarium Titel: Belöningssystem och inre motivation inom bemanningsbranschen - En studie om hur belöningssystem påverkar den inre motivationen hos anställda i två olika bemanningsföretag Författare: Simon Melkemichel & Filip Filiposki Nivå: C-nivå Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Nyckelord: Inre motivation, Belöningssystem, Incitament, Monetär, Icke-Monetär, Self-Determination Theory (SDT), Autonomi Bakgrund: Bemanningsbranschen i Sverige startade med "Stockholms Stenografservice" år 1953 och kämpade mot arbetsförmedlingsmonopolet för att bedriva verksamheten. Avreglering av branschen skedde till slut år 1993. LÄS MER

  2. 2. Arbetsmotivation : En utvärderande studie om utbildning förändrar valet till motivationskälla

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Per Kallin; Martin Bruzelius; [2018]
    Nyckelord :Motivation; education; staffing; staff; Motivation; utbildning; bemanning; personal;

    Sammanfattning : Organisationers förverkligande av motiverad personal kan innebära lönsamhet och konkurrensfördelar från ökade prestationsnivåer, effektivitet eller intern kompetensutveckling. För ett bemanningsföretag som besitter personal med varierande kompetenser, som skall besvara kundernas olika krav, försvåras arbetet av motivationen. LÄS MER

  3. 3. Designstrategi i en förändringsprocess : En fallstudie på ett tjänsteföretag

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Hanna Konradsson; Marie Laudon; [2010]
    Nyckelord :Design strategy; Design Management; Service Management; design; service- and staffing companies; process in change; Academic Work; concept.; Designstrategi; Design Management; Service Management; design; tjänste- och bemanningsföretag; förändringsprocess; Academic Work; koncept.;

    Sammanfattning : Tjänster är en växande marknad där bemanningsföretagen har fått en ökad betydelse bland annat beroende av marknadens höga krav på tillgänglighet och flexibilitet. I dagens samhälle är det viktigt att produkter och tjänster inte bara fyller en funktion utan också uttrycker och förmedlar rätt budskap till intressenterna. LÄS MER

  4. 4. How graduating students perceive the staffing and recruitment industry : A study on corporate reputation

    Kandidat-uppsats, IHH, Företagsekonomi

    Författare :Christopher Broman; Robin Cabander; Emilia Karlsson; [2008]
    Nyckelord :Corporate Reputation; Reputation Quotient; League Tables; Staffing and Recruitment Companies; Företagets anseende; Corporate Reputation; Reputation Quotient; League table; Bemanningsföretag; Rekrytering;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to measure and compare the corporate reputation of four staffing and recruitment companies, from the perspective of graduating students. Background: Corporate reputation is a concept that has interested researchers for the last four decades, and still the concept incorporates a number of varied definitions, contexts and measurement methods (Gotsi & Wilson, 2001). LÄS MER

  5. 5. Snabbare, smartare och hungrigare? : En fallstudie av företagsidentiteten på Academic Work

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Linnea Larsson; Kristin Pehrsson; [2008]
    Nyckelord :Corporate identity; corporate culture; image; vision; Företagsidentitet; företagskultur; image; vision; bemanningsföretag;

    Sammanfattning : Problem: How should a company act to sustain a strong identity and thereby a strong brand image when operating in a changeable world? Purpose: The purpose of this thesis is to analyze whether the corporate identity of Academic Work is strong or fragmented. Further more this thesis aims to give recommendations on how the company could continue working to maintain a strong brand image. LÄS MER