Sökning: "acceptera villkor"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden acceptera villkor.
1. Applying sufficiency strategies in the housing sector in the Parisian Region
Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikSammanfattning : In France, the Parisian Region gathers more than 12 million residents, unevenly distributed. The Parisian urban area is the more densely populated territory of the country. Projects of residential and tertiary constructions around Paris remain numerous, especially in the context of the Grand Paris Project. LÄS MER
2. AKTIEBOLAGET V. META PLATFORMS IRELAND LIMITED
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Internet är till stora delar oreglerat och den gränsöverskridande karaktären försvårar juridiken på området. Huvudregeln är att det föreligger avtalsfrihet vid tillhandahållande och användning av digitala tjänster på internet. De stora aktörerna på internet är bland annat plattformsföretagen. LÄS MER
3. Stub equity vid offentliga uppköpserbjudanden : Förfarandets förenlighet med Takeover-reglerna, i synnerhet den aktiemarknadsrättsliga likabehandlingsprincipen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Offentliga uppköpserbjudanden på den svenska aktiemarknaden sker främst med kontantvederlag, ofta förenat med aktievederlag. Som alternativ till sådant vederlag kan budgivaren erbjuda målbolagets aktieägare ”stub equity” med vilket avses det fall budgivaren erbjuder målbolagets aktieägare en begränsad mängd aktier i ett särskilt onoterat holding- eller budbolag, vilket i sin tur efter det offentliga uppköpserbjudandet innehar samtliga aktier i målbolaget. LÄS MER
4. Hjälp, marknadsföringen vet allt om mig!
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att bidra med ny kunskap och en djupare förståelse kring konsumenters upplevda gränser inom individanpassad marknadsföring. Studien ämnar ta reda på konsumentens uppfattning av när individanpassad marknadsföring upplevs negativ och överträder konsumentens subjektiva gräns. LÄS MER
5. Ett hållbart arbetsliv : En hotellreceptionists perspektiv
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : I denna studie undersöks hur svenska hotellreceptionister upplever de strukturella villkoren som hotell – och restaurangnäringen arbetar under, om de villkoren påverkar hur de kan balansera sitt arbetsliv med ett meningsfullt privatliv. Studien görs av två olika anledningar, dels för att täcka en kunskapslucka gällande ett svenskt perspektiv på hur hotellreceptionister upplever sitt arbetsliv, då det har varit avsaknad sen tidigare. LÄS MER