Sökning: "access to question"
Visar resultat 21 - 25 av 961 uppsatser innehållade orden access to question.
21. Kravställning i förändring - En studie i hur det ökande användandet av molnbaserade affärssystem influerar kunders krav
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Användandet av affärssystem är idag utbrett bland såväl stora som små företag. Implementeringen av dessa system är dock ofta kostsamma och komplexa processer, vilka historiskt sett har krävt god och relevant kunskap hos företaget. LÄS MER
22. Utmaningar och vägen framåt för återbruk av byggnadsmaterial
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Byggteknik och byggd miljöSammanfattning : In Sweden, the construction sector accounted for 21% of total greenhouse gas emissions in Sweden in 2020. Sweden's climate goal for reducing these emissions is to have net zero emissions by 2045. LÄS MER
23. Visual Communication in Driving Social Innovation for Disadvantaged groups in Nami
Master-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : This master’s thesis aims to explore the potential of visual communication as a powerful tool for promoting change and impact in Namibia with a focus on sustainable agriculture and food security. The study analyzes how graphic design and visual communication may effectively explain best practices for sustainable farming and inspire young adults in rural communities to engage with agriculture through empirical research. LÄS MER
24. Implementing CSR in Fashion Companies: Increasing Green Trust During the Transformation Process Towards Sustainable Development : An Exploratory Analysis on the Influencing Factors of Green Trust in the Fashion Sector
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Purpose – The purpose of this paper is to gain insights into consumer behavior to provide managerial implications on what fashion companies need to do to increase green trust during the transformation process towards sustainable development in order to increase green purchase intention. Two sub-research questions are raised to answer the main research question all- encompassing in the end. LÄS MER
25. Longtail-fenomenet i svenskdagligvaruhandel : En kvantitativ studie av försäljningskoncentrationen i den svenska dagligvaruhandelns e-handel jämfört med fysisk handel.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Bakgrund: Med digital utveckling ökar användandet av digitala kanaler för att köpa produkter. Utvecklingen sätter ökad press på handeln att utveckla sitt digitala erbjudande. Problemformulering: Förutsättningarna att driva handel skiljer sig åt online jämfört med offline, sett både ur perspektiv från återförsäljare och köpare. LÄS MER