Sökning: "accounting automatization"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden accounting automatization.

  1. 1. Den konstanta digitaliseringen av arbetsrollen redovisningskonsult : En studie om digitaliseringen av redovisningskonsultens arbete

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Nancy Jacob; Osama Mahmoud Ahmed; Thanojitha Selvanayagam; [2023]
    Nyckelord :Accounting consultants work; accounting programs; digitalization; automatization; and cloud-based database; Redovisningskonsulternas arbete; bokföringsprogram; digitalisering; automatisering; och molnbaserade databaser;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-31 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi Akademi: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalen  Universitet Författare: Nancy Jacob, Osama Mahmoud Ahmed, Thanojitha Selvanayagam                      (990101)               (001212)                            (970719) Titel: Den konstanta digitaliseringen av arbetsrollen redovisningskonsult   Handledare: Zelalem Abay   Nyckelord: Redovisningskonsulternas arbete, bokföringsprogram, digitalisering, automatisering, och molnbaserade databaser.  Forskningsfråga: Hur har digitiseringen och digitaliseringen av redovisningskonsultens arbete påverkat arbetsprocessen, kompetenskraven och intressenter? Syfte: Syftet med denna studie är att få en bild på hur arbetet som redovisningskonsult ser ut idag och digitaliseringens påverkan för yrkesrollen. LÄS MER

  2. 2. Digitaliseringens påverkan på redovisningsekonomer i en kris

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Amanda Hjerpe; Jenny Öhman; [2021]
    Nyckelord :digitalization; artificial intelligence; automatization; role of accounting; crisis; Digitalisering; artificiell intelligens; automatisering; redovisningsrollen; kris;

    Sammanfattning : Artificiell intelligens överträffar alltmer mänsklig arbetskraft och detta skapar oro över att redovisningsekonomernas arbetsuppgifter kommer ersättas helt. Covid-19 har tvingat organisationer till distansarbete och i samband med det har implementeringen av digitala verktyg har ökat. LÄS MER

  3. 3. Digitala redovisningssystem - möjligheter eller hot?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Victor Hedman; Arvid Wernberg; Oskar Hultberg; [2021]
    Nyckelord :Digital accounting; Technology acceptance model; Digitalisering; Automatisering; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Digitala redovisningssystem - möjligheter eller hot? Seminariedatum: 15:e januari 2021. Kurs: FEKH69, Examensarbete i redovisning på kandidatnivå, 15 HP. Författare: Arvid Wernberg, Oskar Hultberg, Victor Hedman. Handledare: Rolf Larsson. LÄS MER

  4. 4. Den digitaliserade revisionsbranschen : En jämförande studie mellan the big four och företagskunder

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Diyar Abdul-Gabar; Kenan Aljovic; [2020]
    Nyckelord :Digitization; digitized utilities; automatization; audit; “the big four”; customer satisfaction; customer relations; legitimacy; competitiveness; confirmability; willingness to change; Digitalisering; digitala verktyg; automatisering; revision; “the big four”; kundnöjdhet; kundrelationer; legitimitet; konkurrenskraft; anpassningsbarhet; förändringsbenägenhet;

    Sammanfattning : Digitization is a global phenomenon that has changed the everyday life, both workwise and privately. Digitization has become a central part in almost everything you do today. New effective methods to provide services have been created with the help of automatization, which has introduced the audit world to a transformation process. LÄS MER

  5. 5. Skapandet av kundrelationer genom digitaliseringen : Med inriktning på redovisnings- och revisionsbranschen

    Magister-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Elin Larsson; Matilda Arlestrand; [2020]
    Nyckelord :Customer relations; Digitalization; Customization; Customer-oriented processes; Loyalty; Trust; Customer knowledge; Interaction; Kundrelationer; Digitalisering; Kundanpassning; Kundinriktade processer; Lojalitet; Förtroende; Kundkännedom; Interaktion;

    Sammanfattning : Kunder har historiskt kunnat besöka företag för att interagera och tillämpa tjänster. Idag sker en stor del av den kontakten digitalt vilket skapar nya möjligheter och begränsningar för företagen vid skapandet av kundrelationer (FAR 2016). LÄS MER