Sökning: "achievement in mathematics"
Visar resultat 16 - 20 av 77 uppsatser innehållade orden achievement in mathematics.
16. En kunskapsöversikt om könsskillnader i ämnet matematik
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Syftet med denna kunskapsöversikt är att belysa hur forskningen förklarar skillnader i resultat mellan pojkar och flickor i matematikämnet för grundskolans F-3. Syftet med vår uppsats är också att titta på forskning med koppling till det centrala och återkommande begreppet “mathematics achievement”, prestation inom matematik. LÄS MER
17. Does Teacher Training Make Teachers More Effective? Evidence from TIMSS.
Magister-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : Several countries have recently increased their efforts to improve teaching quality by focusing their attention on pre- and in-service teacher training. This raises the question whether such training makes teachers actually more effective. Yet, the existing literature on teacher training is limited and inconclusive. LÄS MER
18. Pedagogical Content Knowledge : A comparative study of Greek heritage language teachers in Sweden
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Instructional quality is essential for student learning. Pedagogical Content Knowledge, which is considered the interim between knowledge and pedagogy has been found to have a positive impact on instructional quality and subsequently student achievement. LÄS MER
19. Fear of Failure in Swedish 9th Grade Students and its effect on their decision to study STEM : A quantitative study
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för kemi och biomedicin (KOB)Sammanfattning : Sweden faces a recruitment problem in the fields of science, technology, engineering, and mathematics (STEM). It has been suggested that imposter phenomenon, a feeling of fraudulence and inability to internalize success, may be the reason why many individuals, especially women, leave STEM fields. LÄS MER
20. Elevers attityder till matematik : Påverkansfaktorer och prestationer
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitetSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka huruvida elevers attityder till matematik korrelerar med deras prestationer i ämnet, vilka faktorer som påverkar attityden, och vad lärare kan göra för att förbättra elevers attityder till matematik. Studien fokuserar på elever som befinner sig i grundskolans senare åldrar och gymnasieskolan. LÄS MER