Sökning: "acquisition size"

Visar resultat 1 - 5 av 137 uppsatser innehållade orden acquisition size.

  1. 1. Virtual H&E Staining Using PLS Microscopy and Neural Networks

    Master-uppsats, Lunds universitet/Matematik LTH

    Författare :Sally Vizins; Hanna Råhnängen; [2024]
    Nyckelord :Deep learning; Virtual staining; Skin tissue; Hematoxylin Eosin; H E; Pathology; Carcinoma; Point light source illumination; Neural Networks; GANs; Generative adversarial networks; CNNs; Convolutional neural networks; Relativistic generative adversarial network; Unet; Digital microscopy; Attention-Unet; Dense-Unet; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : Histopathological examination, crucial in diagnosing diseases such as cancer, traditionally relies on time- and resource-consuming, poorly standardized chemical staining for tissue visualization. This thesis presents a novel digital alternative using generative neural networks and a point light source (PLS) microscope to transform unstained skin tissue images into their stained counterparts. LÄS MER

  2. 2. The Effectiveness of Visual Input for EFL Learners’ Vocabulary Acquisition

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Göteborgs universitet / Lärarutbildningsnämnden

    Författare :Sara Hallén; [2023-06-19]
    Nyckelord :EFL; vocabulary acquisition; listening; audiovisual;

    Sammanfattning : Effective modes of input for EFL vocabulary learning is an ongoing discussion in research. Vocabulary is an important aspect of language learning which makes it valuable to examine how to acquire vocabulary most effectively. LÄS MER

  3. 3. Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Sjöholm; Moa Nordstedt; Sofie Andersson; [2023]
    Nyckelord :Budpremie; Kvinnor; Förvärv; Styrelse; Riskaversion; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket – En kvantitativ studie om kvinnors påverkan på budpremien vid företagsförvärv Seminariedatum: 11 januari 2023 Kurs: FEKH89: Examensarbete kandidatnivå i finansiering, 15 högskolepoäng Författare: Sofie Andersson, Moa Nordstedt och Sofia Sjöholm Handledare: Maria Gårdängen Nyckelord: Budpremie, kvinnor, förvärv, styrelse, riskaversion Forskningsfråga: Påverkas budpremien vid företagsförvärv när det finns en större representation av kvinnor i styrelsen hos intressenterna? Syfte: Syftet med studien är att analysera om det finns något samband mellan storleken på budpremien vid förvärv och högre andel kvinnor i styrelsen hos intressenterna på den svenska marknaden. Metod: Studien är av kvantitativ karaktär med en deduktiv ansats. LÄS MER

  4. 4. A Qualitative Analysis of the Impact of Artificial Intelligence (AI) Adoption (Focusing on Machine Learning (ML)) on the Organizational Capabilities of the Telecom Industry in Sweden and Finland

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Neeraj Verma; [2023]
    Nyckelord :AI; R D; Industry 4.0; Qualitative Analysis; Innovation; Machine Learning; Business Performance; People and Culture; Process and Organization; Telecom; Technology.;

    Sammanfattning : The German government's "Industry 4.0" paradigm transforms technology application across domains using real-time data and connectivity. The telecom sector's reliance on digital, software-driven infrastructure for real-time data and connectivity is paramount. LÄS MER

  5. 5. Bibliotek i Umeå stads medieplanering kring tv-spel

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Daniel Beckeman; [2023]
    Nyckelord :Collection development; digitalization; video games; digital media; public libraries; weeding;

    Sammanfattning : This paper aims to examine the various practices employed by libraries in the city ofUmeå in regards to the collection development of their video game selection.In addition to directly examining this process, it will also seek to develop anunderstanding of how different factors impact it, such as technical aspects, ageratings, genres, and game platforms. LÄS MER