Sökning: "active and passive communication"

Visar resultat 1 - 5 av 60 uppsatser innehållade orden active and passive communication.

  1. 1. Förändringsmotstånd; vad, varför och hur? : En kvalitativ studie om medarbetares upplevelser av förändringsmotstånd på en tillverkningsindustri

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Isabelle Jacobsson; Julia Jarl Johansen; [2023]
    Nyckelord :Resistance to change; organizational change; employee perspective; middle manager; reason for resistance to change; active resistance; passive resistance; handling of resistance; Förändringsmotstånd; organisationsförändring; medarbetarperspektiv; mellanchef; orsak till förändringsmotstånd; aktivt motstånd; passivt motstånd; hantering av motstånd;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemområde: Organisationer påverkas i stor utsträckning av globaliseringen och den tekniska utvecklingen, något som inte är ett undantag för tillverkningsindustrisektorn. Detta kräver att organisationer ständigt behöver utvecklas för att hålla sig konkurrenskraftiga på marknaden. LÄS MER

  2. 2. Feminism till salu! : En kvalitativ multimodal socialsemiotisk analys som undersöker hur femvertising materialiseras i tre svenska reklamfilmer

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Johanna Sjöholm; Tilda Andersson; [2023]
    Nyckelord :feminism; femvertising; advertising feminism; advertising; feministic communication; communicating feminism; feministic advertising; femwashing; stereotypes; stereotypic advertising; gender roles; gender roles in advertising; feministisk marknadsföring; feministisk marknadskommunikation; femvertising; feministisk reklam; feminism reklam; kvinnlig reklam; kvinnor reklam; kvinnor marknadsföring; stereotyper; stereotypisk reklam; marknadsföring stereotyper; könsroller; könsroller i marknadskommunikation; könsroller i reklam;

    Sammanfattning : Selling Feminism is a qualitative multimodal social-semiotic analysis that examines and maps how social-semiotic resources are used to materialize femvertising in Swedish marketing communication. The study also discusses what the use of the identified resources can say about the Swedish culture's perception of feminism and the meaning of femvertising. LÄS MER

  3. 3. The Scientific Article: A Critical Interpretation of Twenty-First Century Scientific Communication

    Master-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionen; Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Daniel Widén; [2023]
    Nyckelord :scientific article; practice of research; communication; paradigm; identity reason; commodity; capitalism; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study investigates the doing of research from the standpoint of communication. The ambition is to offer a historically specific critical interpretation of how to conceptualize the scientific article and its relation to contemporary sociological research. LÄS MER

  4. 4. Documentary as a Medium to Advance a Public Apology to Comfort Women in a Transitional Justice Context

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Jenny Wang; [2023]
    Nyckelord :comfort women; cultural trauma; transitional justice reparations; communication for social change; carrier groups; documentary;

    Sammanfattning : This thesis explores how the documentary film The Apology (as a medium) and its filmmaker (as a carrier group) functions as connection points between cultural trauma and transitional justice reparations driving social change. Earlier approaches to bringing justice to comfort women have been based on legal frameworks which this thesis considers restrictive and instead examines justice and reparations from a victim-centred perspective. LÄS MER

  5. 5. Politicians’ Instagram personas in relation to Swedish politics : A discourse analysis of personas from a gender point of view of Swedish political party leaders’ Instagram accounts

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Centrum för genusforskning (from 2013)

    Författare :Emelie Bröms; [2022]
    Nyckelord :gender performativity; persona; rhetoric; social media; Instagram; politics; party leaders; political communication; Sweden; persona; retorik; sociala medier; Instagram; partiledare; politik; politisk kommunikation; Sverige; persona; performativitet;

    Sammanfattning : This essay aims to investigate how the leaders for the Swedish parliamentary parties appear on their official Instagram accounts. By conducting a discourse analysis, looking at both text, visual images, and the combination of the two in the Instagram posts, the intention is to analyse how gender is being performed through the rhetorical concept of persona. LÄS MER