Sökning: "active mobile games"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden active mobile games.

  1. 1. Dark Patterns : Den sura sidan av Candy Crush Saga

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Tilde Fredell; Matilda Haneling; [2023]
    Nyckelord :dark patterns; deceptive patterns; Candy Crush Saga; casual games; mobilspel; användargränssnitt;

    Sammanfattning : Many mobile games use a user interface designed to get their players to spend more time, money or social engagement within their application. This is done by deliberately misleading or otherwise confusing the user by, for example, making the player lose track of time when playing or by giving rewards to players who spend money or invite their friends into the game. LÄS MER

  2. 2. Pokémon GO, underhållning eller arbete? : En studie om upplevelser och värdeproducerande aktiviteter i spel

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Martina Fredriksson; Hanna Eriksson; [2019]
    Nyckelord :Mobile games; Labour; Digital labour; Autoethnography; Interviews; Mobilspel; digital underhållning; lek; arbete; labour; intervjuer; autoetnografi;

    Sammanfattning : This paper investigates players experience of the augmented reality game Pokémon Go in relation to value producing activities. The game uses geographical places to encourage people to walk around in the real world. The goal of the game is to find and catch all 700 different types of pokémon. LÄS MER

  3. 3. Pokémon Go och fysisk aktivitet – En litteraturstudie om användbarheten av aktiva mobilspel vid folkhälsoinsatser

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för medicin

    Författare :Susanna Hansson; Karolina Eriksson; [2018-06-13]
    Nyckelord :Fysisk aktivitet; Pokémon Go; aktiva mobilspel; folkhälsa; Physical activity; Pokémon Go; active mobile games; public health;

    Sammanfattning : Bakgrund: Fysisk inaktivitet och stillasittandet ökar i Sverige och globalt sett vilket medför hälsorisker i form av exempelvis hjärt- och kärlsjukdomar, diabetes, vissa typer av cancrar och fetma. Det har på senare tid diskuterats hur aktiva tv- och mobilspel kan användas för att öka den fysiska aktiviteten. LÄS MER

  4. 4. Intra-aktion som ett koncept för utvecklingen utav 2d spelmekaniker med ett lärande syfte.

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Hampus Jansson; [2017]
    Nyckelord :Intra-action; Game Mechanics; Game Design; Learning; Intra-aktion; Spelmekaniker; Speldesign; Lärande;

    Sammanfattning : Detta kandidatarbetet tar begreppet intra-aktion och applicerar det som en spelmekanik för den mobila plattformen. Den går in på tillvägagångssätt för hur man skulle kunna tänka kring intra-aktion och tar även upp befintliga teorier kring utvecklingen av spelmekaniker. LÄS MER

  5. 5. The Pursuit- Next Generation of Hide and Seek with Augmented Reality

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Christofer Benett; Andrea Buchholz; Cenny Davidsson; Michael Tran; [2015-06-25]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : As technology has rapidly been integrated in the lives of most people, especially young people, there is a great need to break the pattern of a sedentary lifestyle among this group. While the older generations spent their free time during their youth playing outside, the youth today instead spend their time in front of screens. LÄS MER