Sökning: "ad blockers"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden ad blockers.
1. Personality Traits and Ad-block Use : A descriptive investigation of personality traits among ad-block users
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Advertisements have been in digital media for most of its lifetime. They have, however, been increasing with the years and more people are finding the number of advertisements to be excessive. Online users have therefore taken to avoiding advertisements by installing ad-blockers. LÄS MER
2. Acceptable Ads guidelines, its effect on user experience and ad-noticeability
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The Acceptable Ads Standard is a set of guidelines developed by the biggest ad-blocker company AdBlock Plus as an attempt to alleviate the largest need for ad-blocking programs; ads being annoying, irrelevant, and too intrusive. The guidelines inflict rules regarding how ads can be presented in order to be acceptable, thereby not disturbing the consumer. LÄS MER
3. ANTI-ADBLOCK : En kvalitativ studie om varför individer inte blockerar reklam på webben
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Reklam anses vara lika gammal som mänskligheten och lika universell som kultur. Ur den synvinkeln är reklam en del av det sociala livet, där människor gör utbyten som gynnar båda parterna. Under de senaste decennierna har samma mänsklighet upplevt den digitala världens intensiva tillväxt, där idag nästan allt går att finna. LÄS MER
4. The motivations of Internet users to avoid online advertisements by employing ad blocking extensions
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This thesis explores the motivations of online users to avoid online advertising by employing ad blockers. Ad blocker is the filtering technology that blocks online advertising from appearing. Four motives have been identified: privacy concerns, annoying advertisements, browsing experience, and malvertising. LÄS MER
5. Utformning av videoreklam - Designimplikationer för videoreklam på YouTube
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Videoinnehåll på internet är en populär källa för informationssökning och underhållning idag. YouTube är den största av de videoplattformar som finns tillgängliga och dess gratisversion finansieras genom reklam. Reklamen i sig innebär ett avbrott i tittarupplevelsen. LÄS MER