Sökning: "adam mårtensson"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden adam mårtensson.

  1. 1. Attityder gentemot medarbetarundersökningar : Hur tidigare erfarenheter bidragit till att forma operatörers attityder gentemot medarbetarundersökningar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Psykologi

    Författare :Adam Norman; Johanna Mårtensson; [2023]
    Nyckelord :employee surveys; attitudes; interview study; operator`s; medarbetarundersökningar; attityder; intervjustudie; operatörer;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka operatörers upplevelser av medarbetarundersökningar med avsiktatt belysa erfarenheter som upplevs ha bidragit till formandet av attityder gentemotmedarbetarundersökningar. För att uppnå detta användes en kvalitativ metod. LÄS MER

  2. 2. What does it take to make you stay? : A study on customers' willingness to stay with the same grocery retailer while moving from offline to online

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Adam Winnberg; Frida Mårtensson; [2021]
    Nyckelord :Grocery retail sector; Brand Equity; Online Customer Experience OCE ; E-loyalty; Switching Behavior;

    Sammanfattning : Digitalization has forced retailers to reevaluate their business models and channel strategies. Traditional brick-and-mortar retailers are no longer the standard and most of today’s retailers offer customers multiple sales channels to purchase from. LÄS MER

  3. 3. Kompetens som kvarstår - i tid och rum : En kvalitativ studie om hur eftergymnasialt utbildade individer upplever att intern employer branding bidrar till ökad medarbetarlojalitet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Adam Mårtensson; Karl Westdahl; [2021]
    Nyckelord :Internal employer branding; employee loyalty; maintaining personnel; satisfaction; Intern employer branding; medarbetarlojalitet; bibehållande av personal; nöjdhet;

    Sammanfattning : Kandidatuppsats i företagsekonomi III, organisation 15 hp, 2FE78E, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet i Kalmar, vårterminen 2021. Titel: Kompetens som kvarstår – i tid och rum Författare: Adam Mårtensson och Karl Westdahl Handledare: Jasmina Beharic Examinator: Mikael Lundgren  Syfte: Syftet med denna studie är att urskilja och identifiera faktorer inom intern employer branding, för att se hur dessa påverkar eftergymnasialt utbildade individers medarbetarlojalitet. LÄS MER

  4. 4. Verklighetens utmaning - Mötet med klient, hur redo är den nyutexaminerade socionomen?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Adam Mårtensson; [2020]
    Nyckelord :Knowledge; Newly qualified social worker; Preparedness; Social work education; Social work roles;

    Sammanfattning : This scientific paper examines five newly qualified social workers (NQSW) in Sweden who are in an intermediate position after graduation between education and working life in social work. The study aimed to investigate how the graduates felt prepared after training to execute professional conversations and meetings in social work with clients. LÄS MER

  5. 5. Mot nya mål? : Om sambandet mellan ekonomi och sportsliga resultat hos svenska elitfotbollsklubbar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Kristofer Mårtensson; Adam Sundberg; [2017]
    Nyckelord :football; economics; sport performance; fotboll; ekonomi; sportsliga resultat  ;

    Sammanfattning : The economics of football has seen considerable changes over the last two decades. The total revenue for clubs in the top European leagues has risen dramatically, mostly due to bigger sponsor deals and more TV-income. This has made the world of football a giant industry where business strategy tends to play a bigger part. LÄS MER