Sökning: "added value marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 131 uppsatser innehållade orden added value marketing.

  1. 1. Bonderevolt eller överlevnadskreativitet : en studie om mjölkproducenters resa till egen förädling av gårdens mjölk

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Lisa Valleräng; [2023]
    Nyckelord :gårdsmejeri; förädling; mjölkgård; globala livsmedelssystem; lokala livsmedelssystem; berättande; värdeskapande; relationsmat;

    Sammanfattning : I denna uppsats undersöks mjölkgårdar som investerat i och utvecklat förädling av gårdarnas egen mjölk. Fyra mjölkgårdar har besökts och där har jag genomfört djupgående intervjuer och observationer i två dagar på vardera gård. LÄS MER

  2. 2. Unveiling Consumer Perception: Exploring the Impact of Decoupling Product Ownership : Decoupling of white goods ownership

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Sharmin Akter; Sana Raja; [2023]
    Nyckelord :Decoupling product ownership; subscription-based services; consumer perception; circular economy.;

    Sammanfattning : The sharing economy enables sustainable consumption through efficient access to products, but transitioning from ownership to a subscription-based model faces barriers. The thesis author explored how the decoupling of product ownership impact on the variables; consumer's perceptions of - psychological value, monetary value, social value, brand image, brand attachment, brand loyalty, service quality, and product quality and performance in the context of white goods. LÄS MER

  3. 3. Konsten att bygga och stärka varumärken inom klädbranschen : Skapandet av ett hållbart och medvetet mode

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Daniella Boija; Axel Karlsson; [2023]
    Nyckelord :Brand; branding; brand equity; brand identity; consumer; differentiation; purpose-driven marketing; Differentiering; konsument; varumärke; varumärkesbyggande; varumärkesidentitet; varumärkeskapital; syftesdriven marknadsföring;

    Sammanfattning : Studien ämnar undersöka hur fyra klädföretag bygger och stärker sina varumärken för att differentiera sig på en konkurrensutsatt marknad. Klädföretag valdes specifikt då branschen är unik med utmaningar och trender som kan påverka varumärkesbyggandet. LÄS MER

  4. 4. The Connection between a Multitier Private Label Portfolio and Retailer Brand Image: Investigating Consumer Perceptions

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Helena Abrahamsson; Sarah Keppler; [2023]
    Nyckelord :private label; multitier private label portfolio; retailer brand image; consumer perceptions; Business and Economics;

    Sammanfattning : Thesis Purpose: This thesis aims to understand how a multitier private label portfolio is linked to the retailer brand image from a consumer perspective by using a case study of the Swedish grocery retailer ICA. Furthermore, we aim to comprehend the connection of the contained private labels in a multitier private label to the retailer brand image. LÄS MER

  5. 5. Padelanläggningars marknadsföring och differentiering på en konkurrenkraftig marknad

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Sofia Egertz; Sandra Hedvåg; [2022]
    Nyckelord :Marknadsföring; differentiering; padelanläggningar; kundrelation; konkurrens;

    Sammanfattning : Titel: Padelanläggningars marknadsföring och differentiering på en konkurrenskraftig marknad Författare: Sofia Egertz och Sandra Hedvåg  Handledare: Olga Rauhut Kompaniets  Nyckelord: Marknadsföring, differentiering, padelanläggningar, kundrelation, konkurrens  Syfte: Syftet med studien är att analysera hur padelanläggningar arbetar med marknadsföring och hur dem differentierar sig på en konkurrenskraftig marknad.  Frågeställning: Hur arbetar padelanläggningar med marknadsföring och hur differentierar de sig på en konkurrenskraftig marknad?  Metod: Studien har en kvalitativ forskningsmetod med en abduktiv forskningsansats. LÄS MER