Sökning: "addition solving"
Visar resultat 11 - 15 av 206 uppsatser innehållade orden addition solving.
11. Diffusion-based Vocoding for Real-Time Text-To-Speech
Master-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistikSammanfattning : The emergence of machine learning based text-to-speech systems have made fully automated customer service voice calls, spoken personal assistants, and the creation of synthetic voices seem well within reach. However, there are still many technical challenges with creating such a system which can generate audio quickly and of high enough quality. LÄS MER
12. Hänger matematisk problemlösning ihop med elevers motivation? : En kvalitativ studie om relationen mellan elevers motivation och problemlösning inom matematik.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Den här studien syftar till att undersöka relationen mellan problemlösning inom matematikämnet och elevers motivation. Dessutom syftar studien till att undersöka vilka svårigheter eleverna uppvisar under problemlösning tillfälle som påverkar deras motivation. LÄS MER
13. Application of Physics-Informed Neural Networks for Galaxy Dynamics
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för fysik och elektroteknik (IFE)Sammanfattning : Developing efficient and accurate numerical methods to simulate dynamics of physical systems has been an everlasting challenge in computational physics. Physics-Informed Neural Networks (PINNs) are neural networks that encode laws of physics into their structure. LÄS MER
14. Cell Identification from Microscopy Images using Deep Learning on Automatically Labeled Data
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknikSammanfattning : In biology, cell counting provides a fundamental metric for live-cell experiments. Unfortunately, most researchers are constrained to using tedious and invasive methods for counting cells. Automatic identification of cells in microscopy images would therefore be a valuable tool for such researchers. LÄS MER
15. Lärares beskrivningar av möjligheter och utmaningar i matematikundervisning med programmering
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vilka utmaningar och möjligheter F-3 lärare upplever att de möter när de tillämpar programmering i matematikundervisningen samt vilka kompetenser de anser sig behöva. Enligt tidigare forskning saknar F-3 lärare kunskaper för att lära ut matematik genom att tillämpa programmering i matematikundervisningen. LÄS MER