Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Patientupplevelser av m-hälsa som stöd vid egenvård vid diabetes mellitus typ 2 : en litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Sophiahemmet Högskola

    Författare :Emilia Hidefjäll; Emilia Peltoniemi; [2023]
    Nyckelord :M-health; Mobile applications; Self-care; Patient experiences; Diabetes Mellitus type 2; M-hälsa; Mobila applikationer; Egenvård; Patientupplevelse; Diabetes typ 2;

    Sammanfattning : Background Diabetes type 2 is a metabolic disease in which insulin production is either completely absent or too small in relation to the body's needs and/or the body's ability to assimilate the insulin is reduced. Untreated, the disease leads to harmfully high blood sugar levels and subsequent complications such as damage to vital organs and death. LÄS MER

  2. 2. China's elderly trapped in the digital age : A qualitative study on the elderly in a fourth-tier city

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Siyu Xu; [2023]
    Nyckelord :Chinese elderly; ICTs; digital divide;

    Sammanfattning : China is moving into an aging society, and the quality of life of the elderly has become a topic of public concern. With the development of ICT technology, China’s digital level is increasing, and there is a digital literacy gap between the young and the elderly, and the intergenerational digital divide is widening. LÄS MER

  3. 3. De Yngsta Barnens Inflytande I Relation Till Digitala Redskap : En Kvalitativ Studie Utifrån Förskollärares Perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Pernilla Bengtsson-Johansson; [2023]
    Nyckelord :Childrens influence; democratic ways to work; digital tool; learning environment; teacher s approach; Barns inflytande; demokratiskt arbetssätt; digitala redskap; förskollärarens förhållningsätt; lärmiljö;

    Sammanfattning : I läroplanen för förskolan betonas starkt att barn ska ha inflytande över sin utbildning i förskolan samt att de ska utveckla adekvat digital kompetens. Min studie syftar till att bidra med kunskaper om hur förskollärare skapar möjligheter för de yngsta barnen att få inflytande i relation till digitala redskap. LÄS MER

  4. 4. Redo eller inte? : En studie om hur blivande förskollärare uppfattar sina kunskaper och kompetens om digitalisering i förskolan.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Edina Begovic; Jennifer Gustafsson; [2022]
    Nyckelord :Adequate digital competence; digitalization; professional development; pre-service teachers.; Adekvat digital kompetens; digitalisering; professionsutveckling; blivande förskollärare;

    Sammanfattning : This study aims to contribute to knowledge about to what extent pre-school teacher students feel ready to work with digitalization in pre-schools after completing their teacher education. The participants are Swedish pre-school teacher students from the last two semesters in their teacher education programme, since we searched for students who will soon start to work in pre-schools. LÄS MER

  5. 5. Resonemang kring det medieestetiska skapandet : Processen i gränslandet mellan estetik och teknik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Amanda Lundkvist; [2022]
    Nyckelord :estetik; media; teknik; didaktik; estetiska lärprocesser; design;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to examine how teachers in Swedish upper secondary schools reason about assessment in education in media aesthetics, and if the knowledge requirements provided by The Swedish National Agency for Education are adequate according to the interviewed subjects. In this study, the term media aesthetics is defined as the digital and technical knowledge one must possess to create aesthetically pleasing products. LÄS MER