Sökning: "adjustments in school"

Visar resultat 1 - 5 av 156 uppsatser innehållade orden adjustments in school.

  1. 1. Remote Control - Redefining Leadership in the Age of Hybrid Work

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Clara Sjögren Nyberg; [2023-07-20]
    Nyckelord :Hybrid work; Hybrid teams; Leadership; Hybrid leadership; Remote leadership; Transformational leadership;

    Sammanfattning : The pandemic, rather than strategy, has led to organizations’ most apparent digital transformation in the last years due to unprecedented changes in the business environment and society (De Smet et al., 2021; McKinsey, 2020). LÄS MER

  2. 2. Bridging Borders: Exploring Impacts of Cultural Differences on Achieving Cross-Border M&A Harmonization - A Case Study

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Piervincenzo Forte; Leonard von Stackelberg; [2023-07-18]
    Nyckelord :Cross-border M A; Culture; HQ-subsidiary relationship; Local sourcing; Local legitimacy; Cross-border M A harmonization;

    Sammanfattning : Cross-border M&A has become a popular strategy for firms to enter new markets. Even though the advantages of cross-border M&A are well known, it is important to gain a deeper understanding of the procedure. Therefore, our study aims to add to the body of knowledge by examining the variables that affect the harmonization of cross-border M&A. LÄS MER

  3. 3. Från papper och penna till digitalisering: Hur teknikens utveckling påverkar redovisningsekonomens yrkesroll : En studie kring digitaliseringens påverkan på redovisningsekonomens kompetenskrav och arbetssätt

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Ali Ezzeddine; Benjamin Durmaz; Ahmed Dahir Hussein; [2023]
    Nyckelord :Digitalisering; redovisningsekonom; digitala verktyg; automatisering; institutionell teori; bokföring;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Datum: 2023-05-31 Nivå: Kandidat-/Magisteruppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Benjamin Durmaz, Ali Ezzeddine, Ahmed Dahir Hussein  (00/05/18) (99/11/30) (01/08/30) Titel: Från papper och penna till digitalisering: Hur teknikens utveckling påverkan redovisningsekonomens yrkesroll - En studie kring digitaliseringens påverkan på redovisningsekonomens kompetenskrav och arbetssätt Handledare: Zelalem Abay Nyckelord: Digitalisering, redovisningsekonom, digitala verktyg, automatisering, institutionell teori, bokföring. Forskningsfråga: Hur påverkar den pågående digitaliseringen redovisningsekonomens arbetssätt och kompetenskrav? Syfte: Syftet med studien är att undersöka huruvida digitaliseringen och tekniken kan komma att påverka redovisningsekonomens arbetssätt och kompetenskrav. LÄS MER

  4. 4. Musik i grundsärskolan : en kvalitativ undersökning av lärares anpassningar i undervisningen 

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Ida Sjögren; [2023]
    Nyckelord :musikundervisning; särskola; anpassningar; multimodalitet;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka hur musiklärare beskriver att de arbetar för att anpassa musikundervisningen för grundsärskolans elever. Empirin har samlats in genom kvalitativa intervjuer med fyra musiklärare inom grundsärskolan, och empirin analyserades med en tematisk analys. LÄS MER

  5. 5. Särbegåvning i en mångkulturell skola : En litteraturgranskning om särskilt begåvade elever med migrationsbakgrund

    Magister-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för individ och samhälle

    Författare :Tinny Byström; [2023]
    Nyckelord :Giftedness; special talent; gifted students; school; school success; migration experiences; migration background; Särbegåvning; särskild begåvning; särbegåvade elever; skola; skolframgång; migrationserfarenheter; migrationsbakgrund;

    Sammanfattning : Den svenska skolan präglas av många missuppfattningar om särskild begåvning. Elever som är särbegåvade förväntas exempelvis ofta prestera högt och lyckas i skolan utan några särskilda stödinsatser. Men tidigare forskning har visat att de tvärtom ofta upplever svårigheter i skolan. LÄS MER