Sökning: "administration effektiv"

Visar resultat 1 - 5 av 119 uppsatser innehållade orden administration effektiv.

  1. 1. Järnvägens underhåll på Södra stambanan då och nu - (Alvesta - Nässjö)

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Trafik och väg

    Författare :Motaz Alharidi; Mutassim Zuod; [2024]
    Nyckelord :Underhåll; järnväg; Norra stambanan; Alvesta; Nässjö; BAP; BUP; JNB; TRANS; vita tider; beställaren; infrastrukturförvaltare; järnvägsföretag; R-mängder reglerbar mängd ; OR-mängder oreglerad mängd .; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Rapporten fokuserar på underhållsarbetet på sträckan Alvesta – Nässjö som ingår i Södra stambanan. I rapporten jämförs två stora verksamheter, nämligen det gamla Banverket samt dagens Trafikverket och det beskrivs även hur dessa två myndigheter arbetade med underhåll under sina respektive tider. LÄS MER

  2. 2. Litispendens eller låta udda vara jämnt? - Om myndigheters möjlighet att ändra beslut efter förvaltningsrättsligt överklagande i ljuset av regleringens syfte

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Elisabeth Nelson; [2023]
    Nyckelord :förvaltningsrätt; administrative law; Law and Political Science;

    Sammanfattning : I och med den senaste förvaltningsreformen kom ett antal i praxis utvecklade principer att lagfästas. En av dessa principer, som tidigare har tillämpats av rättstillämparen på sedvanerättsliga grunder, är lis pendens. LÄS MER

  3. 3. Är “medelsvensson” den nya influencern? - En kvantitativ och jämförande studie om Gen Z-konsumenters förhållningssätt och tillit till influencer marketing och UGC, nu och i framtiden.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rebecka Dagberg; Ellen Johnson; Louise Hallersbo; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; UGC; Gen Z; Sociala Medier; Tillit; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Är “medelsvensson” den nya influencern? - En kvantitativ och jämförande studie om Gen Z-konsumenters förhållningssätt och tillit till influencer marketing, nu och i framtiden. Seminariedatum: 2023-06-01 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Rebecka Dagberg, Louise Hallersbo, Ellen Johnson Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: Influencer marketing, UGC, Gen Z, sociala medier, tillit Syfte: Syftet med studien är att identifiera hur framtidens konsumenter i Sverige, Gen Z, förhåller sig till marknadsföringsstrategierna influencer marketing och betald UGC, idag och ett år framåt. LÄS MER

  4. 4. "Tillsammans och i samförstånd" - Om kravet på individualisering i gärningsbeskrivningen vid åtal i medgärningsmannaskap

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Linnea Elg; [2023]
    Nyckelord :straffrätt; medgärningsmannaskap; gärningsbeskrivningen; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Gärningsbeskrivningen, som uppbär en central roll vid brottmålsförfarandet, kan betraktas dels som en anklagelseakt, dels som ett bevistema. Samtidigt som innehållet däri inverkar på den anklagades möjligheter att förbereda sitt försvar, implicerar det vad som åsyftas styrkas och vad domstolen har att ta ställning till vid dess rättskipande verksamhet. LÄS MER

  5. 5. Tiktok: En plattform för marknadsföring : En kvalitativ studie om hur företag kan använda sociala medieplattformen Tiktok som marknadsföringsstrategi

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sofia Svedberg; Anna Mellberg; [2023]
    Nyckelord :Sociala medier; Tiktok; Innehållsmarknadsföring; Generation Z; Influencer marknadsföring; Visuellt innehåll;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNINGDatum:  2023-05-30Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hpInstitution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens                  UniversitetFörfattare: Sofia Svedberg 97-01-06 Anna Mellberg 96-05-29                           Titel: Tiktok: en plattform för marknadsföring – en kvalitativ studie om hur företag kan använda sociala medieplattformen Tiktok som marknadsföringsstrategi.             Handledare: Rana MostaghelNyckelord: Sociala medier, Tiktok, Innehållsmarknadsföring, Generation Z, Influencer marknadsföring,  Visuellt innehåll. LÄS MER