Sökning: "administration företag"

Visar resultat 1 - 5 av 537 uppsatser innehållade orden administration företag.

  1. 1. Konsumenters Respons på Etiska Skandaler: En Undersökning av Varumärkesbild och Köpavsikt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Busara Surapee; William von Sicard; [2024]
    Nyckelord :Ethical scandals; Consumer behavior; Brand image; Purchase intention; Severity of the scandal; Etiska skandaler; Konsumentbeteende; Varumärkesbild; Köpavsikt; Allvarlighetsgrad på skandalen;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Konsumenters Respons på Etiska Skandaler: En Undersökning av Varumärkesbild och Köpavsikt. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Busara Surapee och William von Sicard Handledare: Katarina Arbin Datum: 2024 – januari Syfte: Syftet med denna studie är att belysa etiska skandalers påverkan på konsumenternas köpavsikt och varumärkesuppfattningar. LÄS MER

  2. 2. Ett vänerföretags val av logistik : efter kommande infrastruktursatsning på Göta älv

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Tobias Magnusson; Oskar Nilsson; [2024]
    Nyckelord :CSRD; streamlining; cargo; inland waterways; logistics; maritime transport; lock; Trollhättan; Vänern; CSRD; effektivisering; gods; inre vattenvägar; logistik; sjötransporter; sluss; Trollhättan; Vänern;

    Sammanfattning : Ett företag står inför nya logistiska alternativ när förutsättningar förändras. Det kan handla om infrastrukturförändringar, men det kan också handla om lag- och regelförändringar när samhället vill skärpa krav på miljömedvetenhet och hållbarhetsredovisning. LÄS MER

  3. 3. Cirkulär ekonomi som ett beslut : En kvalitativ studie om hur soptunnemodellen förklarar implementeringen av cirkulär ekonomi i små och medelstora svenska bolag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Daniel Jonsgården; Sakke Pellikka; [2024]
    Nyckelord :Circular economy; SME; Decision making; garbage can model; Sweden; Cirkulär ekonomi; SME; Beslutstagande; Soptunnemodellen; Sverige;

    Sammanfattning : Titel: Cirkulär ekonomi som ett beslut: En kvalitativ studie om hur soptunnemodellen förklarar implementeringen av cirkulär ekonomi inom små och medelstora företag Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Daniel Jonsgården och Sakke Pellikka Handledare: Jean Mutiganda Datum: 2024 – januari Syfte: Flera studier visar på svårigheter och hinder för införandet av cirkulär ekonomi. Syftet med denna studie är att undersöka hur implementeringsbeslutet ser ut och därmed varför företag trots hinder väljer att implementera cirkulär ekonomi. LÄS MER

  4. 4. Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? : En studie om hur företags sociala ansvar påverkar konsumenternas tilltro, köpintention och varumärkeslojalitet.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Lucas Persson; David Timbré; [2024]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; konsumentuppfattning; företags sociala ansvar; köpintention; långsiktig hållbarhet; kulturella skillnader; teknikbranschen;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: David Timbré och Lucas Persson Handledare: Martin Ahlenius  Datum: HT 23 Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur konsumenters uppfattning, medvetenhet och förtroende kring ett företags sociala samhällsansvar påverkar köpintention. Metod: Studiens metodik baseras på en kvantitativ karaktär med ett deduktivt, positivistiskt synsätt. LÄS MER

  5. 5. TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare : - Inom Elektronisk Word-Of-Mouth

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Lorita Maqedonci; Vanesa Voca; [2024]
    Nyckelord :EWOM; positiv negativ WOM; e-handel; OCR; IACM; TikTok; och sociala medier;

    Sammanfattning : Titel: TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare – Inom elektronisk Word-Of-Mouth. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lorita Maqedonci och Vanesa Voca Handledare: Martin Ahlenius Datum: 2024 - Januari Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur recensioner på TikTok påverkar användare genom elektronisk Word-Of-Mouth (eWOM). LÄS MER