Sökning: "administrativa processer"
Visar resultat 1 - 5 av 70 uppsatser innehållade orden administrativa processer.
1. Användning av prestationsmätning inom IT Service Management hos fem små och medelstora företag : En kvalitativ studie om upplevda fördelar, utmaningar och risker
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Att leverera IT-relaterade tjänster är utmanande för många företag och verksamheter. För att underlätta för leverantörer av IT-tjänster har processtöd tagits fram som går under namnet IT Service Management där det ledande ramverket ITIL tillhandahåller riktlinjer för bland annat processer i form av incident- och problemhantering. LÄS MER
2. Utmaningar i informationshantering hos ett litet företag
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/DatavetenskapSammanfattning : Sedan den industriella revolutionen har till dagens tillverkningsindustri utvecklat ett fokus på anpassningsbar, effektiv och hållbar tillverkning. Samtidigt har det administrativa arbetet digitaliserats genom informationssystem. Mindre företag kan ha utmaningar med att hitta lämpliga informationssystem anpassade till deras behov. LÄS MER
3. Kartläggning och effektivisering av administrativa processer : En fallstudie på ett tillverkande företag
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledningSammanfattning : Purpose – The purpose of this study is to examine how Lean can be applied to create moreefficient administrative processes. Based on this purpose, two research questions have been formulated. 1. Which types of wastes can be identified using Lean in administrative processes?2. LÄS MER
4. Effektiviseringsmöjligheter i administrativt arbete för projekthantering: En fallstudie
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med examensarbetet är att Identifiera effektiviseringsmöjligheter för administrativt arbete i projekthantering. Det finns intresse i att undersöka hur det går att standardisera och effektivisera de administrativa arbetet i projektprocesserna. LÄS MER
5. Aspects of knowledge management applied to public bid writing : Lower the barriers of entry in public procurement by streamlinig the bid writing process
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : The public bidding process is often perceived as cumbersome and time-consuming, leading to low participation. Research indicates that high costs are the main reason for low participation in the bidding process. To reduce time spent on writing bids, one key factor is to reuse information in the creation of new bids. LÄS MER