Sökning: "administrativt samarbete"
Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden administrativt samarbete.
1. Designlösning för ett effektivare arbete inom service
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)Sammanfattning : Denna rapport är en sammanställning av ett examensarbete genomfört i samarbete med Valmet AB. Samarbetet har gjorts med syftet att med hjälp av en tjänstedesignprocess effektivisera servicegruppens arbetssätt och på så vis minska påfrestningarna gruppen idag uttrycker. LÄS MER
2. Hur ser det ut skatterättsligt i avtalen mellan Tiptapp AB, beställaren och utföraren : Med utgångspunkt i prop. 2022/23:6
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/JuridikSammanfattning : Following Sweden's membership of the EU, EU law has taken precedence over national law. DAC 7 is an EU directive that has been incorporated into Swedish law. A directive has a kind of a frame character, and it sets an objective to be achieved. LÄS MER
3. Design and Implementation of a Digital Traceability System of Implantable Pacemakers in the Care Process
Master-uppsats, KTH/Medicinteknik och hälsosystemSammanfattning : A major problem in healthcare today is the manual handling of administrative work. Few processes are automated and healthcare professionals are forced to spend a lot of time on paperwork, which means that their time with patients suffers. This has a major negative impact on patient safety. LÄS MER
4. Rapporteringspliktiga arrangemang - Får den enskilde vägra lämna uppgifter utan risk för sanktion?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : År 2018 antog EU ett ändringsdirektiv vad gäller obligatoriskt automatiskt utbyte av upplysningar i fråga om beskattning, benämnt ”DAC 6”, med vilket ett regelverk om rapporteringspliktiga gränsöverskridande arrangemang införs. Genom detta ändringsdirektiv ålades medlemsstaterna att införa regler med vilka skatterådgivare, och i vissa fall skattebetalare, förpliktas att till behörig myndighet rapportera vissa skatteupplägg som uppvisar någon av de i ändringsdirektivet uppräknade egenskaper som utgör en indikator på en potentiell risk för skatteflykt. LÄS MER
5. AKTIVITETSBASERADE KONTORSMILJÖERS INVERKAN PÅ KOMMUNIKATIVA ASPEKTER - En litteraturstudie med ett systematiskt förhållningssätt
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : Syfte: Syftet är att identifiera betydelsen av enhetschefers tidsanvändning och upplevda tidskonflikter inom äldreomsorgen och dess påverkan på möjligheter till att bedriva ett säkert och tillfredsställande arbetsmiljöarbete. Teori: Jobb-Krav- resursmodellen har tillämpats för att analysera balansen mellan krav och resurser i enhetschefers arbete. LÄS MER