Sökning: "advantage of technology in games"
Visar resultat 16 - 20 av 23 uppsatser innehållade orden advantage of technology in games.
16. Performance Analysis of Network Assisted Neighbor Discovery Algorithms
Master-uppsats, KTH/ReglerteknikSammanfattning : Recently there has been an increasing interest in applications that enable users in the proximity of one another to share experiences, discover surrounding events, play online games and in general develop proximity based social networks. Most of the existing applications are based on cellular network communications, combined with over-the-top (OTT) solutions involving either registration at an application server and/or obtaining location information from a positioning system such as Global Positioning System (GPS). LÄS MER
17. Data Oriented Interactive Water : An Interactive Water Simulation For PlayStation 3
Magister-uppsats, Institutionen för systemteknik; Tekniska högskolanSammanfattning : In this report, a method for simulating interactive height-field based water on a parallel architecture is presented. This simulation is designed for faster than real time applications and is highly suitable for video games on current generation home computers. LÄS MER
18. EVALUATION ANDMEASUREMENTS OF KINECTMOVEMENT DETECTION IN PHYSICAL THERAPY
Magister-uppsats, Institutionen för kommunikation och informationSammanfattning : The Kinect device is commonly associated to videogames, but this is not the only purpose of this device. Going into more depth, it could be a powerful tool to accomplish several goals, not only related to simple games. One such example could be Serious Games. LÄS MER
19. Smarta tjänster för den Smarta tv:n : Ett dokument för utveckling av smarttvapplikationer
M1-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)Sammanfattning : Konceptet Smarttv är väldigt nytt. Detta är något de flesta företag vill utnyttja sig av, för att utvidga deras arbetsområde. Vi fick uppdrag av söktjänstbolaget Eniro att ta fram en Smarttvapplikation, så att användare enkelt skall kunna utnyttja deras tjänster på ett smidigt sätt. LÄS MER
20. Voxelbaserad rendering med "Marching Cubes"-algoritmen
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för datavetenskap och kommunikationSammanfattning : Det finns flera olika metoder och tekniker för tredimensionell rendering, alla med olika för- och nackdelar som lämpar sig för olika applikationer. Voxelbaserad rendering har använts flitigt inom vetenskapliga områden, främst inom det medicinska för visualisering av volymetrisk data. LÄS MER