Sökning: "adventure education"
Visar resultat 16 - 20 av 25 uppsatser innehållade orden adventure education.
16. Ett äventyr varje dag : en studie om hur äventyrspedagogik kan användas i den dagliga undervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med studien var att ta reda på hur lärare använder upplevelsebaserat lärande i undervisningen samt hur lärare och elever i grundskolans tidigare år upplever ett sådant arbetssätt. Mina frågeställningar var följande: Hur kan man använda upplevelsebaserat lärande i den dagliga undervisningen? Hur upplever lärare och elever att det är att arbeta med äventyrspedagogik? Metod Jag utförde kvalitativa intervjuer med en lärare och arton elever på en skola som deltagit i ett äventyr. LÄS MER
17. "Lagarbete på hög nivå" : Barns perspektiv på äventyrspedagogik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Avd för utbildningsvetenskap och språkSammanfattning : Syfte: Syftet med föreliggande studie är att bidra med en fördjupad kunskap om barns perspektiv på äventyrspedagogik som en del av skolans arbetsformer. Elevernas upplevelser och tankar bidrar till ökad kunskap som är värdefull för en god utveckling av verksamheten. LÄS MER
18. How Can Digital Games be Applied in Education? : A Digital Education Game for introducing university to new students
Kandidat-uppsats, Avdelningen för Industriell utveckling, IT och SamhällsbyggnadSammanfattning : In order to introduce the environment of the University of Gävle to the new students, an efficient way is needed. Among many different methods of helping new students get familiar with university, a Digital Education Game could be a good option. LÄS MER
19. Interaktiva, digitala lärresurser : Med underhållning kommer motivation
Kandidat-uppsats, Institutionen för informatikSammanfattning : Earlier research has shown that combining education with entertainment can improve students motivation in school. With this study we aim to learn more about interactive digital learning resources and how they should be designed to entertain and thereby contribute to motivation. LÄS MER
20. Hur äventyrspedagogik tillämpas på en Reggio Emilia-inspirerad förskola : Reggio Emilia-pedagogers tankar om äventyrspedagogik
M1-uppsats, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Syftet med det självständiga arbetet var att undersöka hur äventyrspedagogik tillämpas i en Reggio Emilia-inspirerad förskola. Genom att jämföra dessa pedagogiker kan man få syn på likheter och skillnader som motiverar tillämpningens betydelse för barns lärandeprocesser. LÄS MER