Sökning: "adventure games"

Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser innehållade orden adventure games.

  1. 1. Exploration of Sound Design and Sound Representation Techniques for Improving Inclusiveness, Player Performance, and Player Experience in Video Games

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Benjamin Esdor; [2023]
    Nyckelord :Sound Design; Audio Cues; Video Games; Inclusiveness; Visual Impairment; Deaf and Hard of Hearing; Ljuddesign; Ljudsignaler; Videospel; Inkludering; Synskadade; Döva och hörselskadade;

    Sammanfattning : This study aimed to explore sound design and sound representation techniques to strengthen the inclusion of players with sensory disabilities alongside non-disabled players. Additionally, it aimed to identify characteristics in inclusiveness components for video games. LÄS MER

  2. 2. Nordamerikanska urfolk och stereotyper : En analys av karaktärsdesign i fyra västerländska äventyrsspel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Johannes Alkhed; [2023]
    Nyckelord :Stereotyper; ursprungsamerikaner; datorspel; historia; karaktärsdesign;

    Sammanfattning : Minoriteter avbildas ofta på negativa sätt och det kan ha verkliga konsekvenser för de som identifierar sig med dessa minoritetsgrupper. Den här studien var intresserad av att se hur ursprungsamerikaner skildrades i spel i förhållande till verkliga motsvarigheter från historia. LÄS MER

  3. 3. On the Quest for Alternative Ways of Becoming : Multifaceted Means of Maturation in Sir Gawain and the Green Knight

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionen

    Författare :Martin Ahlberg; [2023]
    Nyckelord :Sir Gawain and the Green Knight; The Green Knight; Failure; The Hero’s Journey; David Lowery; Christopher Vogler; Coming of Age;

    Sammanfattning : Living in an era where success is embraced as a life style, raises concerns that the alternatives to become, to grow and mature have been limited to a single variety – one where only triumph matters. This is a view that is spread through contemporary popular culture, whether it be in social media, video games, tv-series, films or books. LÄS MER

  4. 4. Life is Strange 2. Digital Game-Based Language Learning in an EFL Context

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Göteborgs universitet / Lärarutbildningsnämnden

    Författare :Ida Sahlin; [2022-08-03]
    Nyckelord :Digital Game-Based Language Learning DGBLL ; Commercial Off-the Shelf COTS Games; Second Language L2 ; English as a Foreign Language EFL ;

    Sammanfattning : This study looked at the impact of Digital Game-Based Language Learning (DGBLL) and Life is Strange 2: Episode One, a commercial off-the-shelf (COTS) video game, on the listening comprehension of twelve Swedish Upper Secondary English as a Foreign Language (EFL) pupils. Two studies were conducted to answer the following research questions. LÄS MER

  5. 5. “I want to steal that car! -Oh no, just another impulse from a video game” : En kvantitativ enkätstudie om svenska tv-spelares upplevelse av Game Transfer Phenomena

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Andreas Mårtensson; [2022]
    Nyckelord :Game Transfer Phenomena; cyberpsychology; ludology; video games; Game Transfer Phenomena; cyberpsykologi; ludologi; tv-spel;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att undersöka om och hur svenska tv-spelare från olika Facebook-forum har upplevt Game Transfer Phenomena. GTP är ett fenomen där tv-spelens värld påverkar tv-spelarna efter att de slutat spela. Utifrån psykologen Angelica B. LÄS MER