Sökning: "advertisement"

Visar resultat 1 - 5 av 547 uppsatser innehållade ordet advertisement.

  1. 1. The Risks of Shock Advertising for Non-profit Organizations : A qualitative study of the effects of shock advertising on consumer processing and evaluation

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013); Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Ola Olofsson; Marcus Funke; [2020]
    Nyckelord :Brand Image Incongruity; Shock Advertising; Consumer Processing; Consumer Evaluation; Brand Evaluation;

    Sammanfattning : The use of shock advertising as a means to attract consumers’ attention has been prevalent during the last decade. This is especially true in the case of non-profit organizations, where consumers are more lenient to incongruent and explicit imagery. LÄS MER

  2. 2. Up next: Recommended for you by YouTube : A case study analysis on the implications of YouTube’s advertising-based business model on the US 2016 presidential elections.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Anne-Lotte Hoekstra; [2020]
    Nyckelord :persuasive technology; social media theory; advertisement-based business model; game theory; sensationalism.; övertygande teknik; teori för sociala medier; annonsbaserad affärsmodell; spelteori; sensationalism;

    Sammanfattning : The information technology revolution has completely changed the world economy. This industry that has revolutionized many aspects of social life, created an incredible amount of jobs, and generated an enormous amount of wealth, has been growing exponentially fast since the beginning of this century. LÄS MER

  3. 3. Native Advertising - Don't Mislead Don't Misread : A Research of Brand Disclosure Effect on Consumers’ Native Ad Recognition Ability

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi; Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Julia Fagerström; Elin Hultin; [2020]
    Nyckelord :Native Advertising; Brand Disclosure; Ad Disclosure; Eye-tracking; Ad Recognition Ability; Ad Recognition;

    Sammanfattning : Background: Online marketing tactics designed to have a minimized impact on consumer experience have emerged recently whereas native advertising is one concept. Native advertising is an approach designed to decrease interruptions in consumers’ online experience by matching the form and functions of the platform in which the advertisement appears. LÄS MER

  4. 4. "Plötsligt händer det" : En kritisk retorikanalys av spelreklamfilmer från före och efter inträdandet av spellagen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap; Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Moa Sandberg; Rebecka Sundholm; [2020]
    Nyckelord :Gambling Advertisement; Critical Rhetoric Analysis; Semiotics; Visual Rhetoric; Gambling Act 2018:1138 ; Problem Gambling; Marketing Communications; Spelreklam; Kritisk retorikanalys; Semiotik; Visuell retorik; Spellagen 2018:1138 ; Spelmissbruk; Marknadskommunikation;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie ämnar undersöka hur spellagen (2018:1138) påverkat hur svenska spelbolag konstruerar sin marknadskommunikation. Utifrån ett teoretiskt ramverk baserat på kritisk retorikanalys, visuell retorik och semiotik granskar studien retoriska strategier i reklamfilmer från före och efter inträdandet av spellagen för att identifiera om, och i så fall hur, reklamfilmerna är förändrade utifrån direktiven i lagen. LÄS MER

  5. 5. The good, the bad, and the framed : A study of behavioral economics and the framing effect on tobacco free snus

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :William Muleba; [2020]
    Nyckelord :Behavioral economics; Goal-Framing; Framing effect; Advertising; Marketing; Communication; Consumer marketing; Tobacco; Attitudes; Purchase intention; Kahneman Daniel; Tversky Amos; Thaler Richard; Sunstein Cass; Shiller Robert; Ajzen I; Putrevu S; Camerer C F; Loewenstein;

    Sammanfattning : This study sets out to explore attitudes and intentions towards nicotine product goods and how it is affected by the goal framing effect. The presence of this effect has been shown in the advertising of both green products and everyday products. LÄS MER