Sökning: "advertising acceptance"

Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade orden advertising acceptance.

  1. 1. En vågskål mellan anpassning och intrång. En kvalitativ studie om hur generation Z uppfattar sin integritet vid riktad reklam online.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Stina Stensson; [2024-03-01]
    Nyckelord :Generation Z; Integritet; Riktad reklam; Online;

    Sammanfattning : In today's society, the internet is an integral part of people's everyday lives, where every digital interaction creates a unique imprint. Through our online activities, we are carefully tracked and analyzed by various actors, primarily companies, who strive to create advertising that reaches us in our digital habitat. LÄS MER

  2. 2. Svenska e-handlares acceptans av metoder för datainsamling på Internet: En kvalitativ studie om e-handlares uppfattningar av påverkande faktorer vid utfasningen av third-party cookies

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Erik Eidmann; Karin Engdahl; [2023]
    Nyckelord :Unified Theory of Acceptance and Use of Technology; E-handel E-commerce; Allmänna Dataskyddsförordningen GDPR ; Third-Party Cookies; Teknologiacceptans Technology Acceptance; Walled Gardens; Universal ID; Privacy Sandbox; First Party Data; Online Advertising; Technology and Engineering; Business and Economics;

    Sammanfattning : E-handelsindustrin har länge använt sig av third-party cookies för att spåra internetanvändare, men 2024 kommer dessa att ha fasats ut från de största webbläsarna. Det nuvarande kunskapsläget kan varken besvara vad e-handlarna anser vara alternativ till third-party cookies eller vilka faktorer som leder till acceptans av dessa. LÄS MER

  3. 3. Winning Over Listeners with Podcast Advertising : Exploring the Podcast Audience’s Perception of Commercial Messages in Podcasts and the Role of Podcast Hosts

    Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Tamara Bonk; Marie Sophie Kubinski; [2023]
    Nyckelord :Podcasts; Podcast Advertising; Podcast Host; Celebrity Endorsement;

    Sammanfattning : Background: Podcasts are an emerging medium with a steadily growing audience, which is particularly popular among younger generations. This makes them a promising advertising tool that companies can use to reach potential target groups. Therefore, it is crucial to understand how to successfully reach the audience through podcast advertising. LÄS MER

  4. 4. HEJ GOOGLE! VILKEN ROLL HAR FÖRVÄNTNINGAR FÖR SYNEN PÅ INFLUENCER MARKETING PÅ TIKTOK?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Rebecca Elinder; Melina Kälström; [2022-08-01]
    Nyckelord :TikTok; förväntningar; influencer marketing; sociala medier; reklam; genus;

    Sammanfattning : Commissioned by JMG, Gothenburg University, this study has taken on the significance and acceptance of advertising. In today’s society everything is based around the internet and social media platforms. LÄS MER

  5. 5. Holoportation: a qualitative study on the NextGen communication channel

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Natalie Koutny; Vinod Kumar Verma; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Purpose: The objectives of this thesis was to examine and discuss the existing interpersonal communication and the impact it has when utilising current technology to communicate remotely. Once the situation was studied, it was possible to analyse the perception and usability of NextGen communication, specifically holoportation, which can have in five different industries. LÄS MER