Sökning: "advertising acceptance"
Visar resultat 16 - 20 av 35 uppsatser innehållade orden advertising acceptance.
16. Att begränsas och avgränsa sig : En studie om studenters attityder till internets dagliga informationsflöden
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABMSammanfattning : The aim of this thesis is to study how students perceive and handle internet’s continuous flow of information in everyday life, through news report, social media and targeted advertising. By examining the students attitudes and thoughts about the extent to which they find the information they meet relevant this study seeks to understand how they find what is relevant to them and how they limit the intake of information by different combinations of selection processes. LÄS MER
17. Attitudes toward location-based advertising on Social Media platforms
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Title: Attitudes toward location-based advertising on Social Media platforms Authors: Josefie Nyberg and Linnea Czarnecki Supervisor: Thomas Helgesson Level: Bachelor thesis, 15 hp (credits) Keywords: location-based advertising, Social Media, LBA, advertising acceptance Purpose: The purpose of this study is to determine potential differences in attitudes toward location-based advertising (LBA) between different Social Media platforms. The study also aims to examine if additional factors could be affecting the LBA acceptance on Social Media. LÄS MER
18. How advertisement can affect attitudes - A qualitative study of how attitudes are towards advertisement through SMS and email
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Det ämne som undersöks i denna uppsats är attityden mot reklamutskick via SMS och e-post. Syftet är att undersöka vilka faktorer som bidrar till attityden och om åldern spelar in som en faktor och om attityden är densamma till reklamutskick via SMS som den är via e-post. LÄS MER
19. Retusch av landskapsfoto i annonser för turistmål : En kvantitativ undersökningkring den accepterade nivån av retusch
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologiSammanfattning : Etik kring bilder i annonser har diskuterats mycket, speciellt modell-, ochproduktbilder har kritiserats. Det tycks dock saknas forskning om acceptanskring efterbehandling av landskapsfotografier som ofta används vidmarknadsföring av turistmål. LÄS MER
20. Product placement in Hollywood blockbusters: brand recognition and attitude towards the practice : A case study on product placement attitudes among international students
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: Advertising channels in today's marketplace are becoming more limited with the development of ad-free sources of entertainment. The phenomenon of product placements is therefore becoming one of the most important sources for advertising in media. LÄS MER