Sökning: "advertising acceptance"

Visar resultat 21 - 25 av 35 uppsatser innehållade orden advertising acceptance.

  1. 21. Factors affecting consumers purchase intentions for digital news : A quantitative study of Resumé

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Christoffer Pettersson; Björn Söderström; [2015]
    Nyckelord :Purchase intentions; perceived ease-of-use; perceived usefulness; trust; reputation; word-of-mouth; willingness to customize;

    Sammanfattning : Companies providing digital news are today struggling with low purchase intentions among their consumers. Over the years, the Internet has become a vital part of how people consume news, and the growth in online consumption has led to a decline in printed circulation. LÄS MER

  2. 22. It's 'like' a #perfectday : En fallstudie om hur och varför lyssnare av poddradion sprider budskap om produkter vidare på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Ann Gustavsson; Elin Henriksson; [2015]
    Nyckelord :par asocial relationship; podcast; Katz Lazarsfeld; opinion leaders; product placement; communication; social media; parasociala relationer; poddradio; Katz Lazarsfeld; opinionsledare; produktplacering; kommunikation; sociala medier;

    Sammanfattning : Recent years have seen a dramatic increase in podcast listening in Sweden. As a result, podcasts has become attractive in marketing purposes among enterprises and organizations. LÄS MER

  3. 23. Homosexual Women's Quest for the Invisible Visibility : How a Minority within a Minority perceive themselves through Print Advertising

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Beatrice Granath; [2014]
    Nyckelord :Gender; gay media; homosexual women; advertising imagery; homosexual identity; print media;

    Sammanfattning : Introduction: Visibility within advertising can generate acceptance and normalization in society, hence it is a powerful media that is of utmost importance for the homosexual group. Portrayals in advertising equal an admission as citizens, which homosexual women are currently neglected as media circumscribe male homosexuality as norm. LÄS MER

  4. 24. Mer än produkter - En diskursanalytisk studie av friande och fällande uttalanden från Reklamombudsmannen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Selina Berg; Rebecca Svensson; [2014]
    Nyckelord :Reklamombudsmannen; Swedish Advertising Ombudsman; Gender discrimination; Intersectionality; Advertisement; Social Sciences;

    Sammanfattning : More than Products : A discourse analytical study of the vindicating and convicting dictums from the Swedish Advertising Ombudsman In society today we are exposed to more advertising than ever before. In Sweden the design of advertisements are regulated in part by laws and in part by a self-regulating system called the Swedish Advertising Ombudsman. LÄS MER

  5. 25. Produktplacering i film : En studie om produktplaceringens påverkan av högskolestudenters köpbeslutsprocess

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Anna & Niclas Forsgren & Säwenvik; [2013]
    Nyckelord :Produktplacering; köpbeslutsprocess; studenter; film;

    Sammanfattning : Produktplacering har blivit ett allt viktigare verktyg för marknadsföraren som vill nå ut till alla reklamtrötta tittare. För att få tittaren att köpa produkten och därmed lyckas med produktplaceringen så krävs det inte bara att tittaren ska uppmärksamma varumärket utan faktorer som intresse, acceptans och önskan spelar också en viktig roll i sammanhanget. LÄS MER