Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Marknadsföring på YouTube, en bra idé för företagen? : En kvalitativ studie kring företags marknadsföring på YouTube och dess påverkan på kundens uppfattning

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anton Exerman; Jesper Waldén; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker de negativa effekter marknadsföring på YouTube skapar och kopplar det till teorierna Ad Intrusiveness, Ad Irritation och Ad Avoidance. Studien undersöker även hur kundens uppfattning av ett företag påverkas av deras reklam på YouTube. LÄS MER

  2. 2. Influencers trovärdighet hos generation Z : En kvalitativ studie om influencers trovärdighet och dess påverkan på undvikande beteende samt varumärkesundvikande hos Generation Z i Sverige, Kanada, England och Saudiarabien.

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Rania Taras; Suaad Ismail; [2023]
    Nyckelord :Influencer; generation z; trovärdighet;

    Sammanfattning : De senaste tjugo åren har teknologins utveckling påverkat människors liv enormt och medfört en kraftig tillväxt av sociala medieplattformar. På sociala medier hittar man influencers som är individer som konstruerar lockande innehåll på olika sociala medieplattformar. LÄS MER

  3. 3. I Would Not Buy From That Brand! : A Comparative Study of Generation X, Y, and Z’s Brand Avoidance Behaviours Towards Fast Fashion Brands

    Master-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Amanda Utbys Nerac; Veera Niemi; [2021]
    Nyckelord :Generation X; Generation Y; Generation Z; Fast Fashion; Fast Fashion Brands; Anti-Consumption; Brand Avoidance;

    Sammanfattning : Background: Several fast fashion brands have been criticised regarding their business practices, with poor working conditions in developing countries and use of toxic chemicals. Subsequently, many consumers have turned to anti-consumption practices such as brand avoidance to distance themselves from various fast fashion brands. LÄS MER

  4. 4. Ethical Boundaries of Online Behavioral Targeting : A qualitative Study exploring the Impact of Privacy Concerns on Consumer Engagement and Advertising Avoidance on Instagram.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Sandra Sixl; [2021]
    Nyckelord :Online behavioral targeting; privacy concerns; consumer engagement; advertising avoidance; sponsored ads;

    Sammanfattning : Online behavioral targeting (OBT) are customized ad messages based on personal information to enhance advertising effectiveness. Greater personalization typically increases relevance but is also told to cause privacy concerns. This study examines the constructs of advertising engagement and advertising avoidance on Instagram. LÄS MER

  5. 5. Reconnect with readers : Does native advertising affect customer’s attitude towards online advertising?

    Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Sunisa Hemphoom; Karina Konrádi; [2020]
    Nyckelord :Native Advertising; Entertainment; Informativeness; Irritation; Credibility; Online Advertising; Attitude; Attitude Towards Advertising; Online Marketing;

    Sammanfattning : Background - The thesis topic was selected because of the increased value of ads as a promotional tool and the growing avoidance arising from the exposure rate towards advertising. The principle of native advertising gives marketers a less intrusive pathway. LÄS MER