Sökning: "advertising buyer"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden advertising buyer.

  1. 1. Shifting Gears: Entering the Automotive Vertical

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovationsteknik

    Författare :Tobias Anderberg; Axel Svensson; [2023]
    Nyckelord :Online automotive advertising; performance-based pricing; classifieds; marketplaces; transactional models; monopolistic markets.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Tradera, Sweden's leading online marketplace for circular consumption, is considering entering the online automotive advertising market in Sweden as a new vertical to diversify its business. This thesis aims to determine if Tradera should enter the online automotive advertising market and to propose a strategic roadmap for entry if it is determined to be beneficial. LÄS MER

  2. 2. Influencer marketing ur ett konsumentperspektiv : Hur attityder, förtroenden och WoM påverkar köpbeteendet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Helena Demir; Carolina Dueñas; [2020]
    Nyckelord :Attitude; buyer behavior; influencer SMI ; impact; trust; Attityd; köpbeteende; influencer SMI ; påverkan; förtroende;

    Sammanfattning : Influencer marketing is a marketing method that more companies are using when it comes to marketing a brand. The use of social media influencers in advertising has increased and therefore we want to investigate this from a consumer perspective through a qualitative method with 13 semistructured interviews. LÄS MER

  3. 3. Perception of consumers regarding the use of data in the sharing economy

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Maeva LAVAL; Alexian NOIRAUT; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract Title Perception of consumers regarding the use of data in the sharing economy. Authors Laval Maeva & Noiraut Alexian Level Bachelor thesis, 15 ECTS credit Supervisor Venilton Reinert Examiner Hélène Laurell Keywords sharing economy, Y generation, consumers’ perception, and data Background As link between consumption of collaborative economy and perception of data had not yet been investigated; a more indepth analysis of consumer perception of data use by companies is needed. LÄS MER

  4. 4. Does richness lead to riches?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Johan Svensson; Jimmy Ekström; [2016]
    Nyckelord :media richness; media selection; advertising; media channels;

    Sammanfattning : The advertising climate is very dynamic; media and the way companies advertise have evolved countless times since the end of the 19thcentury. Advertising spending in print-based media has been steadily decreasing in Europe during the past years, whereas advertising spending online and on television has been increasing. LÄS MER

  5. 5. Svensk alkoholpolitik och EU - en undersökning av Sveriges och EU:s alkoholpolitik

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Felix Johnson; [2014]
    Nyckelord :fri rörlighet; alkoholtullar; EU-law and social welfare law Alkoholpolitik; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Uppsatsen har som syfte att redogöra för alkoholpolitiken som bedrivs och som har bedrivits i Sverige och dess förhållande till EU-rätten, samt att redogöra för den alkohol- och hälsopolitik EU bedriver. Utöver diskuteras den fria rörligheten och alkoholimport. LÄS MER